Akcja społeczna "Halo! Czy mnie widzisz?" znowu rusza. WORD Białystok czeka na zaproszenia do szkół

Fakty Białystok 20/10/2019 10:35

WORD w Białymstoku zaprasza szkoły z terenu województwa podlaskiego do udziału w kampanii społecznej „Halo, czy mnie widzisz?”. Wystarczy skontaktować się z WORD Białystok ([email protected]) i zgłosić swoją szkołę do akcji. Odpowiedzialni za koordynację tej akcji z białostockiego ośrodka ruchu drogowego skontaktują się z Wami i ustalą dogodny termin.

Akcja "„Halo, czy mnie widzisz?” skierowana jest do głównie do szkół i przedszkoli  
Zaczęła się 7 czerwca 2019 roku i na początku roku szkolnego została wznowiona. Głównym celem inicjatywy jest wzrost bezpieczeństwa wśród najmłodszych i to właśnie dla nich będą prowadzone lekcje z tej dziedziny, wzorowane na norweskim spocie „Venner på veien”. Klipy umieszczone na profilu Facebook WORD w Białymstoku i zaprzyjaźnionych mediach zostały już wyświetlone ponad 4,5 miliona razy. 

Kampania społeczna WORD w Białymstoku „Halo, czy mnie widzisz?” trafiła na Podlasie dzięki współpracy z norweskim stowarzyszeniem kierowców (NFL). Ośrodek uzyskał zgodę na publikowanie filmu oraz jego przetłumaczenia i we współpracy z Radiem Białystok zrobił polski dubbing. Prezentacja filmu połączona jest z zajęciami dla uczniów o bezpieczeństwie ruchu drogowego dotyczącymi tzw. „martwego pola" znajdującego się wokół samochodów ciężarowych. Każda taka lekcja zwiększa świadomość dzieci o zagrożeniach związanych z "martwym polem" i zarazem zwiększa bezpieczeństwo najmłodszych w ruchu drogowym. 

Czym jest "martwe pole"? To ta część obszaru wokół samochodu, której kierowca nie dostrzega patrząc w lusterka. W przypadku aut osobowych najczęściej spowodowane jest to błędnym ustawieniem lusterek. Ciężarówki i autobusy to inna sprawa: tutaj problemem jest rozmiar pojazdu, która powoduje, że niezbędna jest duża ilość lusterek eliminujących martwy punkt. Wiele pojazdów nie jest w nie wyposażona. W nowszych modelach pojazdów ciężarowych są specjalne czujniki które ostrzegają kierowcę o pieszym w "martwym polu". Niestety większość pojazdów na podlaskich drogach nie ma takich czujników. Największym zagrożeniem dla pieszego jest miejsce przed samą maską samochodu ciężarowego lub autobusu, gdzie ma on wrażenie że jest doskonale widoczny, podczas gdy kierowca go nie widzi. 

Film będący wizytówką kampanii społecznej WORD w Białymstoku powstał dzięki pomocy Radia Białystok, tłumaczki Moniki Saele i Sywlii Szarejko oraz Andrzejowi Jaroszowi, którego głos słychać na nagraniu. Kampania społeczna WORD w Białymstoku „Halo, czy mnie widzisz?” jest wspierana przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. 

Link do filmu promującego akcję: https://www.youtube.com/watch?v=EHmeEhD-oMA

(BL)

Reklama

Akcja społeczna "Halo! Czy mnie widzisz?" znowu rusza. WORD Białystok czeka na zaproszenia do szkół komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Ankieter/Ankieterka Białystok

Główne zadania:  przeprowadzenie badania w terenie w formie krótkiej ankiety  wprowadzenie zebranych danych do narzędzia informatycznego..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"