Coraz więcej Polaków lubi samochód w gazie. To się po prostu opłaca

Moto, Coraz więcej Polaków samochód gazie prostu opłaca - zdjęcie, fotografia
10/04/2018 13:11

Wśród 257.248 aut używanych oferowanych do sprzedaży w styczniu 2018 roku, znajdowało się 17.188 samochodów zasilanych LPG, tj. aż o 23 proc. więcej niż w grudniu 2017 roku (13.979). Według ekspertów AAA AUTO, przyczyną większego zainteresowania kilkuletnimi samochodami używanymi zasilanymi gazem mogą być skomplikowany i drogi montaż instalacji LPG w nowych autach, w związku z obowiązującymi wysokimi normami emisji spalin.

Wraz ze zwiększeniem liczby silników z bezpośrednim wtryskiem, montowanych w nowych samochodach, zmniejsza się możliwość efektywnych przeróbek na LPG. Możliwa jest również przeróbka silników z bezpośrednim wtryskiem, ale jej koszt jest wysoki, a oszczędności z tytułu eksploatacji są niewielkie. Przykładowo, silniki benzynowe TSI w Skodach i Volkswagenach potrafią być bardzo oszczędne, a przystosowane do zasilania na LPG nadal potrzebują benzyny. Systemy LPG, w których silniki z bezpośrednim wtryskiem przy zasilaniu na LPG nie potrzebowałyby benzyny, nie są jeszcze powszechnie stosowane. Dlatego też w tego typu silnikach przebudowa nie jest tak opłacalna, jak w przypadku starszych jednostek.

- Dane pochodzące z rynku wtórnego wskazują, że rośnie podaż i zainteresowanie autami zasilanymi LPG. Trend ten może się utrzymać w związku z coraz wyższym kosztem montażu instalacji gazowej w nowych samochodach, która staje się wręcz nieopłacalna. Staramy się mieć w naszych oddziałach duży wybór aut używanych na gaz, szczegółowo sprawdzonych pod kątem technicznym, co jest istotne z punktu bezpiecznego ich użytkowania. Zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem, aby kupować samochód z LPG od osoby fizycznej lub pośrednika na własną rękę, bez jakiegokolwiek wcześniejszego doświadczenia. Rozsądnie byłoby zabrać ze sobą doradcę, który zna się na LPG i będzie w stanie odróżnić źle wyregulowany system od silnika, którego żywot dobiega końca. Ponadto, należy też wziąć pod uwagę fakt, że jakość instalacji LPG różni się nie tylko między poszczególnymi producentami zestawów montażowych, ale w dużej mierze zależy od doświadczenia i skrupulatności firmy montującej – powiedział František Švec, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.

TOP 5 najbardziej popularnych aut używanych z instalacją LPG w salonach AAA AUTO w 2017 roku:

Opel Astra

Honda CRV

Skoda Fabia

Mazda 5

Hyundai i20

Grupa AAA Auto istnieje na rynku od 25 lat i prowadzi sieć ponad 40 salonów samochodowych w Czechach, Polsce, na Słowacji i Węgrzech. Specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AAA Auto obsłużyła ponad 2 miliony klientów. Obroty firmy przekraczają 435 milionów euro i sprzedaje ona prawie 75 000 pojazdów rocznie.

(BL/ Foto: ASM)

Reklama

Coraz więcej Polaków lubi samochód w gazie. To się po prostu opłaca komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"