Czy rodzice na drodze dają dobry przykład dziecku?

Moto, rodzice drodze dają dobry przykład dziecku - zdjęcie, fotografia
28/03/2019 08:02

Każde dziecko za wzór do naśladowania stawia sobie swoich rodziców, a tyczy się to wszystkich aspektów życia – także tych związanych z bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Opiekunowie zdają sobie z tego sprawę, jednak przyznają, że nie zawsze stosują się do obowiązujących przepisów.

Rozmowy telefoniczne w trakcie jazdy, nieuważne przechodzenie przez przejście czy przekroczenie dozwolonej prędkości to tylko kilka z przykładów sytuacji, do których rodzice otwarcie się przyznają. Jak zatem skutecznie nauczyć maluchy bezpiecznych zachowań na drodze? W marcu ruszył ogólnopolski program edukacyjny „Drogowe ABC” realizowany przez Polski Czerwony Krzyż wspólnie z Circle K Polska.

Jak wynika z badania „Bezpieczne dziecko na drodze” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Circle K Polska, 70% rodziców zdaje sobie sprawę, że są wzorem dla swoich dzieci. Mimo to często nie dają im dobrego przykładu do naśladowania. Do przekroczenia prędkości z maluchem w samochodzie przyznaje się aż 80% ankietowanych. Dodatkowo zauważają, że zdarza się też, że same dzieci upominają ich, gdy korzystają z telefonu w trakcie jazdy (17%) lub podczas spaceru próbują przejść przez jezdnię w niedozwolonym miejscu (18%).

Badani rodzice przyznają również, że często brakuje im niezbędnej wiedzy lub nie do końca potrafią odpowiednio przekazać ją swoim pociechom. Aż 28% opiekunów nie zna podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy. Mocno kuleje również wiedza, pod jaki numer należy zadzwonić, gdy będziemy potrzebowali pomocy – 57% badanych nie wie, jaki jest numer na pogotowie ratunkowe, a 10% nie zna żadnych numerów alarmowych.

Program edukacyjny „Drogowe ABC”

Zdaniem 60% opiekunów, przedszkola powinny poświęcać więcej uwagi na edukację dotyczącą bezpieczeństwa maluchów w ruchu drogowym, a 47% obserwuje, że placówki potrzebują wsparcia w tym zakresie. W odpowiedzi na ten problem oraz oczekiwania rodziców, Polski Czerwony Krzyż we współpracy z Circle K wystartował z programem edukacyjnym skierowanym do przedszkoli w całej Polsce.

- Drogowe ABC to przede wszystkim wsparcie placówek przedszkolnych w zakresie edukacji o bezpieczeństwie ruchu drogowego. W ramach programu przygotowaliśmy scenariusze lekcji, kolorowanki oraz odblaski dla dzieci. Podczas zajęć maluchy będą uczyć się, jak bezpiecznie przejść przez ulicę czy poruszać się na hulajnodze i rolkach – podkreśla Małgorzata Szukała, kierownik Działu Promocji w Zarządzie Głównym Polskiego Czerwonego Krzyża.

Program edukacyjny trwa od marca do czerwca br. i weźmie w nim udział 25 tysięcy przedszkolaków z całej Polski. Dla wszystkich chętnych przewidziane zostały materiały edukacyjne także w wersji online. Już od dziś można je pobrać ze strony internetowej programu. Program został objęty honorowym patronatem: Ministerstwa Edukacji Narodowej, Rzecznika Praw Dziecka, Komendy Głównej Policji, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.

- Zwiększenie bezpieczeństwa na drodze jest nam szczególnie bliskie i spójne z naszą misją jako firmy odpowiedzialnej społecznie. Nawet najmłodsi mogą już być świadomymi uczestnikami ruchu drogowego. Współpracując z Polskim Czerwonym Krzyżem, chcemy uczyć dzieci prawidłowego zachowania na drodze – mówi Rafał Droździak, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska. – Pośrednio rozwijamy także wiedzę dorosłych, docierając naszą kampanią komunikacyjną do klientów stacji. Chcemy być dla nich nie tylko miejscem, w którym zatrzymują się na chwilę, by zatankować czy wypić kawę, ale także przestrzenią do poruszania tak istotnych kwestii jak bezpieczeństwo na drodze – dodaje.

Program wspierają również ambasadorowie Circle K, zawodowi kierowcy Tomasz Kuchar i Karolina Pilarczyk, dla których tematy bezpieczeństwa w ruchu drogowym są szczególnie ważne. Dodatkowo akcję wspomagają działania sprzedażowe. Od 16 stycznia do 20 marca br. z każdej kawy, herbaty lub gorącej czekolady zakupionej na stacjach Circle K w całej Polsce, firma przekaże 10 groszy na realizację programu „Drogowe ABC”. Więcej informacji na: www.drogoweABC.pl i www.pck.pl

(BL/ Foto: podlaska.policja.gov.pl/ oprac. Kalina)

Reklama

Czy rodzice na drodze dają dobry przykład dziecku? komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"