Smaczny Białystok, bracia stworzyli Mięsny Zakątek - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 21/09/2019 10:36

Ich najlepszymi klientami są ich sąsiedzi. Przed świętami nie śpią po dwie doby, bo amatorzy ich wyrobów stoją od rana przed zakładem i chcą kupić kiełbasę „kniejówkę”, wędzoną szynkę, polędwicę dojrzewającą i inne rarytasy braci Niemyjskich. Fabian i Błażej Niemyjscy – to oni stworzyli „Mięsny Zakątek” w Niemyjach Starych.

Bracia mają ściśle podzielony zakres zadań: Fabian – jest od dokumentów, wyliczeń, logistyki a Błażej – od receptur, jakości produktów i przede wszystkim: smaku.

- Od małego lubiłem być przy mięsie. Najpierw robiłem wędliny w domu z rodzicami i dziadkami, potem najmowałem się przy chrzcinach, weselach – opowiada Błażej Niemyjski. – Kilkanaście lat pracowałem w różnych zakładach przetwórczych: w Białymstoku, Warszawie, jeździłem po Polsce, wiele widziałem i wiele się nauczyłem. Byłem kierownikiem, nadzorowałem jakość produkcji, ale wciąż szukałem smaku dzieciństwa. Jednak w dużych zakładach nie dało się go zrobić, dlatego jakichś czas temu rozpoczęliśmy z bratem rozmowy o otwarciu swojej firmy.

I firma jest: „Mięsny Zakątek” stoi przy końcu wsi Niemyje Stare w gm. Rudka. Zapach wędzonki wyczuwalny jest już przed wejściem do schludnego, jasnego budynku. Obok wejścia do zakładu, drzwi do firmowego sklepu, a tam w przestronnej witrynie – pełno.

- Mamy około 40 pozycji w asortymencie – mówi Fabian. – Kiełbasy, szynki, polędwice, boczki, ale też podroby: kaszanki i salceson, który jako nieliczni produkujemy z głowizny. Wszystkie nasze produkty są w 100% z mięsa jedynie z dodatkiem przypraw.

Najważniejsze jest zaufanie i smak

Zapach wędzonki wiedzie nas do serca zakładu, czyli wędzarni.

- Ściany są z cegły – prezentuje ciemną komorę Błażej Niemyjski. – Nie obiliśmy wędzarni blachą, żeby było szybciej, nie stosujemy sztucznych dymów i kolorowania. Wszystko robimy tak, jak być powinno, czyli cegła i żywy ogień z dębiny. Zajmuje to więcej czasu, ale efekt jest taki, jak trzeba.

Tradycyjna jest też wędzarka przenośna. Wysoka, drewniana budka ze skośnym, dwuspadowym dachem i szufladą-piecykiem na drewno.

- Stawiamy ją przed naszymi sklepami w Siemiatyczach i Białymstoku. Możemy w niej uwędzić ok.100 kg kiełbasy, ale to prawdziwe wędzenie, trwa kilka godzin, a klienci niecierpliwie czekają – śmieje się Błażej.

Co jest potrzebne do wyprodukowania dobrej wędliny? Bracia odpowiadają bez namysłu: wiedza, cierpliwość i dobry produkt, czyli mięso.

- My je bierzemy od naszych, lokalnych producentów. Wiemy, co kupujemy – podkreśla Fabian.

I właśnie dlatego ich najwierniejszymi klientami są sąsiedzi z okolicznych miasteczek i wsi.

- Oni nam zaufali, uwierzyli i przede wszystkim im to smakuje, a to jest najważniejsze.

(Źródło i foto: wrotapodlasia.pl/ oprac. M. Siewak)

Reklama

Dwaj bracia stworzyli Mięsny Zakątek komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"