Dyskontów i supermarketów już u nas dostatek. Robi się ciasno

Wiadomości, Dyskontów supermarketów dostatek ciasno - zdjęcie, fotografia
22/01/2018 13:07

Coraz trudniej będzie rywalizować o białostockich klientów sieciom handlowym, które myślą o dalszym rozwoju w stolicy województwa podlaskiego. Wydaje się, że nie ma co liczyć na kolejne otwarcia znanych mieszkańcom marek, a te które jeszcze nie zagościły w naszym mieście, mają co analizować, jeśli myślą o ekspansji w Białymstoku.

Sytuacja na białostockim rynku spożywczym jest interesująca, a konkurencja - patrząc oczami zwykłego mieszkańca - duża, jak na niespełna 300-tysięczne miasto. Pomijając mniejsze punkty handlowe, dość powiedzieć, że obecnie w Białymstoku na zakupy zapraszają (oczywiście między innymi, dane podajemy wybiórczo) następujące "sieciówki": dwa hipermarkety Auchan, Bi1, dwa hipermarkety Carrefour, trzy supermarkety Piotr i Paweł, trzy markety Arhelan, jeden supermarket Tesco; Stokrotka posiada 11 supermarketów i trzy markety; PSS Społem Białystok - 12 supermarketów, dwa sklepy typu delikatesy, 13 spożywczych, dwa mięsno-wędliniarskie, trzy przemysłowe oraz jeden dom handlowy.

Na uwagę zasługują mocno walczące między sobą o klientów dyskonty marek Biedronka i Lidl. Ta pierwsza prowadzi w stolicy regionu blisko 30 punktów, a najbliższy konkurent - sześć.

30 listopada z kolei, obok dworca PKS, otwarty został pierwszy w naszym mieście, choć już szósty na Podlasiu, market Kaufland - spory, bo o powierzchni ponad 2 000 metrów kwadratowych.

Bez podziału na nazewnictwo, które zresztą wiele mówi o powierzchni danej placówki, w Białymstoku pod znanym logo znajduje się: 46 sklepów Lewiatan i blisko 90 z Grupy Chorten. Informację tę podajemy jako ciekawostkę, że kupcy chętnie przystępują do znanych sieci, by swoje punkty handlowe firmować rozpoznawalną marką. Z drugiej strony i tutaj znajdziemy punkty powierzchniowo zbliżone do typowych dyskontów.

- Sieci dyskontowe, takie jak Biedronka i Lidl, będą się nadal rozwijały, jednakże w coraz wolniejszym tempie - uważa białostocki marketingowiec Andrzej Kondej, prowadzący branżowy portal RynekDetaliczny.pl.

Jego zdaniem powodem jest postępujące zjawisko nasycenia rynku i intensywna konkurencja. Coraz trudniej jest też o dogodne lokalizacje. Dyskonty zresztą nie walczą tylko ze sobą (np. Biedronka z Lidlem). Wszystkie sieci detaliczne konkurują między sobą o względy tych samych klientów. Problemem jest ograniczony wzrost wydatków na żywność i produkty pierwszej potrzeby, które rosną wolniej niż tempo wzrostu dochodów. Wynika to z faktu, iż w sytuacji wzrostu siły nabywczej coraz więcej wydajemy na dobra i usługi wyższego rzędu, np. wyposażenie wnętrz, rozrywki, podróże, rozwijanie hobby.

- Sytuacja na białostockim rynku spożywczym będzie jeszcze bardziej interesująca, gdy wejdą nowe sieci, które są u nas jeszcze nieobecne. Mam na myśli Kaufland, niedawno uruchomiony, Intermarche, Netto, Dino, Carrefour Express. Są to sieci bardzo dynamiczne, a ich pojawienie się na lokalnym rynku jeszcze bardziej zwiększy konkurencję - mówi Andrzej Kondej. - Już teraz można zaobserwować zjawisko tzw. kanibalizacji, gdy kolejne sklepy tej samej sieci odbierają klientów placówkom dotychczas istniejącym. Problem ten zaczyna dotykać już sieci Biedronka, co sygnalizuje, że coraz trudniej będzie o nowe otwarcia.

(Piotr Walczak / Foto: BI-Foto)

Reklama

Dyskontów i supermarketów już u nas dostatek. Robi się ciasno komentarze opinie

  • Gość - niezalogowany 2018-01-23 17:56:20

    Gdzie jest trzeci Piotr i Pawel. Jest w Alfie i na 1000-lecia.

  • Gość - niezalogowany 2018-01-23 23:17:51

    Przy Galerii Zielone Wzgórze

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"