Franczyzobiorcy powinni pamiętać o tych pięciu rzeczach

Wiadomości, Franczyzobiorcy powinni pamiętać pięciu rzeczach - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 25/08/2019 08:10

Doświadczenie – to wartość, której nie kupimy za żadne pieniądze. Dlatego w biznesie franczyzowym tak ważne jest, aby uczyć się od innych przedsiębiorców. Podpatrywanie ich dobrych praktyk pozwoli nam uniknąć błędów i szybciej rozwijać swoją działalność. Poniżej 5 rad od Piotra Kotowicza – właściciela kilku świetnie prosperujących lodziarni franczyzowych.

Pierwsze tygodnie prowadzenia biznesu nigdy nie są łatwe. Nawet jeśli korzystamy z modelu franczyzowego, możemy natrafić na trudności, które są naturalnym elementem życia firmy. Nie przewidzimy wszystkiego, jednak w wielu sytuacjach możemy korzystać z doświadczenia innych. O tym, na co warto zwrócić uwagę podczas prowadzenia lokalu gastronomicznego mówi Piotr Kotowicz, który działa m.in. pod szyldem Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy”. 

1. Liczba klientów może cię zaskoczyć!

Świeżo upieczeni właściciele lokali gastronomicznych zwykle obawiają się, że na początku ich miejsce nie będzie cieszyło się dużą popularnością. Wiadomo przecież, że na zyskanie zaufania i zdobycie stałych klientów potrzeba czasu. Dla mnie największym zaskoczeniem była jednak duża liczba gości – w pierwszych dniach działalności kolejka nie miała końca! W głównej mierze jest to wynik rozpoznawalności marki. Drugim aspektem może być fakt, że wybrałem atrakcyjną lokalizację swojego punktu. Warto więc starannie dobrać zarówno franczyzodawcę, jak i miejsce, w którym chcemy działać.

2. Znajdź złoty środek w kwestii zatowarowania

Zatowarowanie to kolejny problem, z którym mierzą się młodzi przedsiębiorcy. Musimy pamiętać nie dość że o odpowiedniej ilości na bieżący dzień, ale i o wystarczającym zapasie. Jeśli zamówimy za dużo – poniesiemy straty, jeśli za mało – nie wystarczy wszystkim klientom, którzy mogą poczuć się zawiedzeni. Po kilku tygodniach działalności bez trudu będziemy w stanie oszacować, jaka ilość towaru będzie w sam raz. Na początku zaś możemy skorzystać z porady swojego franczyzodawcy.

3. Wykorzystaj czas poza sezonem

Lodziarnie to biznes sezonowy, co wbrew pozorom ma swoje dobre strony. Okres zimowy jest chwilą, kiedy możemy odetchnąć. W tym czasie powinniśmy skupić się na marketingu, a także podtrzymywaniu relacji z klientami. Mam na myśli prowadzenie strony internetowej, Facebooka czy Instagrama. Dzisiejszy świat, zwłaszcza młodych ludzi, jest oparty na social mediach i tu najłatwiej trafić do odpowiednich odbiorców. Mimo to, tak samo ważna jest reklama lokalna, np. banery czy plakaty. Późną jesienią i zimą mamy czas uporządkować zaległe sprawy – nie zmarnujmy go.

4. Dbaj o jakość i każdy detal

Jakość produktów oraz obsługi klienta przez pracowników powinna być priorytetem. Zatrudniane przez nas osoby muszą przechodzić szkolenia – nie wystarczy miła aparycja i uprzejmość. To nam powinno zależeć, żeby obsługujący w szczegółach wiedzieli, jak podejść do klienta, również tego trudnego. Dobrze jest, aby pracownik dbał o każdy detal – poczynając od uśmiechu, a kończąc na odpowiednim ubraniu. To wszystko połączone w jedną, spójną całość, przełoży się na zysk.

5. Nie bój się nowości

Nietypowe smaki lodów to standard w Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy”. Jednak warto pamiętać, aby nie zatrzymywać się wyłącznie na jednym typie produktów. W tym sezonie wprowadziliśmy kawy (również mrożone), które cieszą się ogromną popularnością. To samo dotyczy kolorowych granit. Dzięki szerszemu asortymentowi jesteśmy w stanie docierać do większej liczby klientów i lepiej odpowiadać na ich potrzeby. Zawsze warto być o krok do przodu i szukać nowych produktów, które trafią w gusta różnych grup odbiorców.

W biznesie ważne jest, aby dać sobie czas na rozwój oraz zaakceptować fakt, że trudności będą nieodłączną częścią naszego życia. Prowadzenie firmy w modelu franczyzowym ułatwia jednak zadanie – dobra marka już na starcie pozycjonuje nas na nieco wyższym poziomie wobec innych nowo otwartych lokali. Za jej sukcesem stoją zazwyczaj lata doświadczeń setek osób, od których można nauczyć się wielu przydatnych umiejętności. Czerpanie z wiedzy innych to naturalna praktyka, którą warto wdrażać nawet na etapie wyboru franczyzy.

(MP)

Reklama

Franczyzobiorcy powinni pamiętać o tych pięciu rzeczach komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"