Hajnówka szuka dobrego znaku

Wiadomości, Hajnówka szuka dobrego znaku - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 17/09/2019 08:10

Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych oraz Miasto Hajnówka ogłaszają konkurs na znak graficzny, którym oznaczane będą lokalne produkty i inicjatywy. Do udziału zaproszeni są amatorzy i profesjonaliści. Nagroda to 4 tys. złotych.

- Konkursowe prace powinny nawiązywać do hajnowskich motywów np. Puszczy Białowieskiej i przyrody lub do lokalnego dziedzictwa kulturowego np. tradycji białoruskich. Zależy nam, by grafikę stworzył ktoś, kto doceni lokalne bogactwo i specyfikę miejsca. Chcielibyśmy, by się przyjęła i rzeczywiście stała się znakiem rozpoznawczym tutejszych producentów i twórców – mówi Agnieszka Olender, koordynatorka trzyletniego projektu „Hajnówka OdNowa.

Kooperacja w rewitalizacji- doświadczenia z Reggio Emilia” realizowanego przez OWOP we współpracy z Urzędem Miasta Hajnówka. To w jego w ramach którego ogłoszono konkurs. Celem projektu jest zaktywizowanie lokalnych organizacji społecznych i zaangażowanie ich w rewitalizację miasta, zagrożonego degradacją.

W jury konkursu zasiądą osoby związane z regionem i kulturą. Przewodniczyć im będzie Jarosław Perszko, artysta, prorektor Politechniki Białostockiej i hajnowianin z urodzenia. Uczestnik może złożyć maksymalnie trzy prace. Każda z nich musi być oryginalnym i nowym projektem graficznym. Termin ich nadsyłania mija 30.09.2019. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie www.hajnowka.pl i www.owop.org.pl. Zwycięzca ogłoszony zostanie do końca października. Otrzyma 2 000 zł za przygotowanie grafiki i kolejne 2 000 zł za jej dostosowanie do powielania na różnych materiałach.

Wybrany motyw graficzny posłuży głównie do sygnowania produktów wytworzonych przez podmioty ekonomii społecznej, które działają na terenie Hajnówki – mówi Agnieszka Olender z OWOP. – Pod koniec czerwca rozstrzygnięty został pierwszy w historii miasta konkurs na powierzenie części zadań publicznych konsorcjom stworzonym przez organizacje pozarządowe. Powstały dwie koalicje, które otrzymały już środki na działania.

Pierwsze z konsorcjum, w skład którego weszło 5 organizacji: Stowarzyszenie „Metamorphosis”, Uniwersytet Trzeciego Wieku w Hajnówce, Stowarzyszenie Potomków Pierwszych Hajnowian, Szczyty - Związek Na Rzecz Edukacji i Promocji Kultury Białoruskiej oraz Parafia Prawosławna św. Trójcy w Hajnówce otrzymało blisko 20 tys. zł i już rozpoczęło realizację niektórych zadań.

- Wystartowaliśmy z projektem „Różnorodna Hajnówka” - mówi Katarzyna Czurak, przewodnicząca „Metamorphosis”. – W jego ramach opracowaliśmy 5 szlaków tematycznych po mieście. Pierwszy spacer pt.: „Zielona Hajnówka” odbył się 2 sierpnia. Zgłosiło się aż 40 osób, musieliśmy części odmówić, bo grupa z przewodnikiem może liczyć do 25 osób i zorganizować dla nich spacer w innym terminie. Przez ponad dwie godziny wędrowaliśmy szlakiem pomników przyrody, miejskich dębów, przyblokowych kwietników. Nikt się nie nudził.

23 sierpnia zainteresowani, a było ich znowu bardzo wielu, wyruszyli w 4-kilometrową trasę pt.: „Rozrywkowa Hajnówka”. Słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku pokazali i opowiedzieli jak i gdzie bawili się dawniej hajnowianie. Niektórzy spacerowicze pamiętali jeszcze występy zespołów „Tornado 66” czy „Elektrony” i kultową kawiarnię „Wrzos”.

Drugie konsorcjum, które stworzyły 4 podmioty: Lokalna Organizacja Turystyczna „Region Puszczy Białowieskiej”, Polski Związek Niewidomych Okręg Podlaski, Hajnowskie Stowarzyszenie „Sami Sobie” i Stowarzyszenie Kulturalne „Pocztówka” otrzymało środki w wysokości ponad 40 tys. zł, z czego większość przeznaczy na działania edukacyjne i animacyjne na trenach rewitalizowanych.

- Do tej pory przyzwyczajeni byliśmy działać samodzielnie i liczyć tylko na siebie. Taka kooperacja to duże wyzwanie i nie podchodziliśmy do tego zbyt optymistycznie – przyznaje Dariusz Skibiński, ze Stowarzyszenia „Pocztówka”. – Ale już teraz widzimy pozytywy, przede wszystkim poznaliśmy się, zobaczyliśmy jakie są nasze mocne strony. Okazuje się, że możemy sobie nawzajem pomóc i zyskać nic nie tracąc. „Pocztówka” będzie prowadzić centrum organizacji pozarządowych, pojawi się więc więcej okazji do spotkań i sprawdzenia się w działaniu jako zespół.

Wzorem funkcjonowania takiej koalicji jest włoskie konsorcjum La Polveriera w Reggio Emilia, które jest partnerem hajnowskiego projektu. Działa od prawie 20 lat i urosło do rangi dużego i samowystarczalnego centrum usługowego, prowadzonego przez podmioty ekonomii społecznej. Gdyby Hajnówce się udało, powstałoby pierwsze takie miejsce w Polsce.

(BL)

Reklama

Hajnówka szuka dobrego znaku komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"