Kierowcy taksówek wiedzą już jak udzielać pierwszej pomocy

Styl Życia, Kierowcy taksówek wiedzą udzielać pierwszej pomocy - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 11/03/2019 10:35

20 sierpnia 2017 roku Adrian K. będąc pod wpływem amfetaminy urządził rajd po ulicach Białegostoku. Finał był tragiczny. Z impetem wjechał na przystanek autobusowy, na którym stały dwie osoby. Nie miały szans. Zginęły na miejscu. Sprawca uciekł. Zatrzymał go jeden z białostockich taksówkarzy, drugi usiłował reanimować jego ofiary. Tym drugim okazał się Jacek Dąbrowski, prezes białostockiej korporacji Cooltura Taxi.

- Tych ludzi nie udało się uratować, ale właśnie to tragiczne zdarzenie skłoniło nas do tego, by przekonać kierowców, że wiedza i praktyka z zakresu udzielania pierwszej pomocy medycznej w naszym zawodzie jest niezbędna. Dlatego też jako jedyna korporacja w województwie podlaskim i jedna z nielicznych w kraju rozpoczęliśmy profesjonalne szkolenia – mówi Jacek Dąbrowski.

Cooltura Taxi jest jedną z największych korporacji w Białymstoku. Flota składa się z ponad 200 samochodów. Na szkolenie z udzielania pierwszej pomocy zgłosiło się 23 kierowców. Docelowo korporacja chce, aby taki kurs, pod okiem lekarzy i ratowników z Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego, zaliczyła większość taksówkarzy Cooltura Taxi.

- Jak udzielić pierwszej pomocy ofierze wypadku samochodowego, komuś kto dostał udaru, zawału czy zapaści? Taksówkarz musi znać odpowiedzi na te wszystkie pytania, bo tak naprawdę przez całą dobę jesteśmy do dyspozycji mieszkańców, widzimy rozmaite sytuacje i musimy umieć prawidłowo zareagować – mówi Radosław Gołębiewski, wiceprezes Cooltura Taxi.

Zdanie to podziela Marcin Chomiuk, ratownik medyczny w Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego.

- Ta grupa zawodowa powinna być przeszkolona z zasad udzielania pierwszej pomocy. Niestety wiedza społeczeństwa w tym zakresie nie jest wystarczająca. Ludzie nie wiedzą jak pomóc osobom poszkodowanym, a wszystko dlatego, że szkolenia nie są obligatoryjne. Takie zajęcia powinny być obowiązkowe, by jak największa liczba ludzi umiała prawidłowo udzielić pierwszej pomocy. Z moich obserwacji wynika, że wiele osób che pomagać, ale nie wie jak to zrobić – mówi ratownik medyczny i zachęca do tego, by nie lekceważyć nikogo, kto potrzebuje pomocy. – Tak naprawdę najgorsza i najbardziej niebezpieczna jest ignorancja.

Każdy taksówkarz, który został przeszkolony w wojewódzkiej stacji pogotowia, oprócz certyfikatu otrzymał też naklejkę informacyjną z z napisem „Kierowca udzielający pierwszej pomocy”.

- Tak oznakowana taksówka to wyraźny sygnał dla naszych klientów, że podróż jest bezpieczna, a w razie czego kierowca będzie w stanie szybko i prawidłowo zareagować – mówi Radosław Gołębiewski.

(AD)

Reklama

Kierowcy taksówek wiedzą już jak udzielać pierwszej pomocy komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"