Kongres wyczekiwany czy przereklamowany?

Wiadomości, Kongres wyczekiwany przereklamowany - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 19/09/2019 15:44

Wielkimi krokami zbliża się szósta edycja Wschodniego Kongresu Gospodarczego, który - tradycyjnie już - odbędzie się w Białymstoku. Tym razem potrwa od 25 do 26 września. Impreza zapowiadana jest jako najważniejsza i największa debata biznesowa poświęcona perspektywom rozwojowym tej części kraju. O niej, jak i towarzyszącym jej wydarzeniom, piszą media branżowe i lokalne. W życie przeciętnego mieszkańca naszego regionu nie wniesie ona nic, chyba że zwrócimy uwagę na ewentualne zakulisowe rozmowy tutejszych przedsiębiorców, które mogłyby prowadzić do wspólnych działań, mających w efekcie przełożenie np. na miejsca pracy. Czy ktoś jednak prócz przedsiębiorców, którzy obeszliby się pewnie i bez tej imprezy, wyczekuje jej z niecierpliwością?

W tym roku, o dziwo, wydaje się, że Wschodni Kongres Gospodarczy nie jest jakoś szalenie istotny dla białostockiego magistratu. Miasto szczególnie na swoim oficjalnym portalu internetowym nie promuje tego wydarzenia. Właściwie w ogóle tego nie robi. A czy dołoży się, wzorem lat ubiegłych, do jego organizacji, napiszemy wkrótce. Faktem jest, że w ubiegłym roku główna informacja zapowiadająca imprezę na bialystok.pl pojawiła się 26 czerwca, tuż po konferencji prasowej. Tyle, że wtedy prezydent Tadeusz Truskolaski brał w niej udział, m.in. wraz z byłym marszałkiem województwa Jerzym Leszczyńskim z PSL. No i wtedy mieliśmy rok wyborów samorządowych, które odbyły się wkrótce po kongresie. Potem nastąpiły zmiany, do władzy w sejmiku doszło Prawo i Sprawiedliwość, to i już w tym roku, 4 lipca, nikogo z urzędu miejskiego nie było w gmachu OiFP na konferencji prasowej, w której uczestniczyli m.in. organizatorzy, przedstawiciele urzędu marszałkowskiego czy przedsiębiorcy.

To, że przedsiębiorcy chcą coraz liczniej brać udział w kongresie, poświęcając swój cenny czas na dyskusje, najlepiej świadczy o potrzebie organizowania takiej imprezy. W ciągu czterech lat kongres stał się marką, która z powodzeniem promuje nasze miasto, nie tylko gospodarczo, ale także turystycznie. Osobiście nie spotkałem tu nikogo, kto nie byłby pozytywnie zaskoczony tym, jak bardzo zmienił się Białystok w ostatnim czasie. W ten sposób uczestnicy kongresu stają się później ambasadorami naszego miasta w Polsce i na świecie. Dlatego cieszę się, że formuła kongresu z roku na rok się rozwija - chwalił przed rokiem Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku.

W tym roku takie pochwały już trudno odnaleźć na stronie Wschodzącego Białegostoku. Za to, jako że dwie białostockie inwestycje (Muzeum Pamięci Sybiru i Trasa Niepodległości) mianowano do trzydziestki rywalizujących w konkursie towarzyszącym kongresowi - Top Inwestycje Polski Wschodniej, to tym już pochwalić się, jak widać, było warto. Ale samym kongresem w Białymstoku już nie za bardzo.

Przez kogo więc tegoroczny kongres jest najbardziej wyczekiwany? Naszym zdaniem przez polityków. Jak zwykle zresztą. A że pojawią się pewnie i ci, którzy będą startowali w wyborach do parlamentu, to więcej niż pewne. Bo przecież można będzie brylować wśród biznesmenów, co nieco obiecać, pokazać się w mediach i przy okazji zrobić na miejscu, gdy większość redakcji białostockich tam będzie, krótki briefing prasowy. Tak przecież było i w tamtym roku - nie trzeba wielkiego zachodu, by zaprosić dziennikarzy, skoro już i tak sami przyszli.

Wielokrotnie próbowaliśmy doszukiwać się realnych korzyści dla regionu z racji organizacji WKG, po dwóch dniach oglądania gadających głów. I - żeby nie było - takie znajdujemy. To przede wszystkim wspomniane już rozmowy kuluarowe przedsiębiorców. Mało kto zdaje sobie z nas sprawę, że są one ogromną siłą w rozwoju tutejszego biznesu. Pojawia się przecież okazja, by ktoś kogoś z kimś zapoznał, szepnął słówko przy lunchu, umówił na spotkanie w zaciszu gabinetu.

W zeszłym roku Wojciech Kuśpik, inicjator i organizator Wschodniego Kongresu Gospodarczego, prezes Grupy PTWP, powiedział, że kongresowe spotkania w Białymstoku są często pierwszym krokiem do cennych dla tego regionu przedsięwzięć gospodarczych. Jeden przedsiębiorca odbywa tutaj kilka rozmów i spotkań dziennie, a to musi owocować konkretnymi, rozwojowymi projektami. I to potwierdza naszą tezę: nie debaty, które tak zachwalają politycy i przedstawiciele samorządu, a indywidualne spotkania ludzi biznesu są kluczowe. Powtarzane cytaty z prelekcji często można po prostu między bajki włożyć - szczególnie przed wyborami.

Na koniec warto wspomnieć o jeszcze jednej wartości dodanej Wschodniego Kongresu Gospodarczego, o czym już pisaliśmy w naszym portalu. To konkursy: TOP Pracodawcy Polski Wschodniej i TOP Start-up Polski Wschodniej. Pierwszy z nich chwali nasze najlepsze firmy. I bardzo dobrze, bo piszą o tym media, a dobrym przedsiębiorcom naprawdę warto pozytywnymi publikacjami dodawać energii. Natomiast drugi konkurs wskazuje najlepsze pomysły na biznes. O planach młodych i kreatywnych Podlasian może usłyszeć szersze grono doświadczonych biznesmenów, dysponujących też kapitałem. Dla niektórych to właśnie może być furtką do realizacji marzeń.

(Piotr Walczak / Foto: mat. pras.)

Reklama

Kongres wyczekiwany czy przereklamowany? komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"