Mali sklepikarze chcą zarabiać, ale chcą być pomocni klientom

Styl Życia, sklepikarze chcą zarabiać chcą pomocni klientom - zdjęcie, fotografia
11/07/2018 08:05

Akcja „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” otwiera przed lokalnymi właścicielami sklepów możliwość zdobycia grantów na wartościowe projekty społeczne w ich regionach.

Właściciele lokalnych sklepów są ważnymi członkami osiedlowych społeczności, nie tylko ze względu na znaczenie prowadzonych przez nich biznesów, lecz również dzięki swojemu zaangażowaniu w życie mieszkańców. Niezależne badania wskazują, że działalność sklepów detalicznych pozytywnie wpływa na lokalne społeczności i poziom zadowolenia z życia ich członków – uważa tak ponad 78 proc. pytanych właścicieli sklepów. Na same obchody Dnia Dziecka lokalni przedsiębiorcy przeznaczyli w tym roku kilka milionów złotych – wynika z szacunków Grupy Eurocash.

Trwająca właśnie akcja „Lokalni Herosi” otwiera przed nimi nowe możliwości wsparcia rozwoju wspólnot, w których żyją i pracują. Dzięki akcji, w całej Polsce powstanie 100 inicjatyw, które wsparte zostaną łączną kwotą 1,5 mln zł. Służyć one będą wszystkim okolicznym mieszkańcom, dlatego każdy klient czy sąsiad może zainspirować przedsiębiorcę do zgłoszenia pomysłu. Wnioski zbierane są do 22 lipca.

Inspiracją do zapoczątkowania akcji „Lokalni Herosi” była dla jej organizatora – firmy Eurocash – przypadająca w tym roku 100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości, a także wyraźna potrzeba angażowania się przez właścicieli sklepów w życie swoich społeczności. Każdy z nich, poprzez udział w projekcie „Lokalni Herosi”, może zawalczyć o jeden ze 100 grantów o wartości między 10 000 a 100 000 zł na realizację pomysłu inicjatywy społecznej, która pozwoli na rozwój miejscowości, w której prowadzi sklep. W zgłaszaniu wniosków, wpierając przedsiębiorców, uczestniczą lokalne organizacje pozarządowe (fundacje, stowarzyszenia itd.) oraz instytucje publiczne (domy kultury, biblioteki, szkoły, przedszkola, ośrodki opieki społecznej, domy dziecka), które działając w danym otoczeniu i bazując na swoim doświadczeniu, mają wiedzę o potrzebach i oczekiwaniach mieszkańców.

Pomysły inicjatyw, przygotowane wspólnie przez przedsiębiorców oraz wspierające ich organizacje pozarządowe lub instytucje publiczne, powinny obejmować takie obszary jak: sport, kultura, ekologia, przestrzeń wspólna oraz pomoc, i służyć wspólnemu dobru. Wnioski inicjatyw zbierane są na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl do 22 lipca. W kolejnym etapie akcji – od 15 sierpnia – 100 zwycięskich inicjatyw wybranych zostanie w drodze ogólnopolskiego głosowania, w którym będzie mógł wziąć udział każdy internauta. Mieszkańcy także mogą inspirować miejscowych przedsiębiorców do udziału w akcji i walki o granty dla swoich miejscowości. Zwycięskie inicjatywy zrealizowane zostaną w 2019 roku. Akcja dedykowana jest przedsiębiorcom współpracującym z Eurocash (m.in. abc, abc na kołach, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Koliber i innym niezależnym).

O dużej potrzebie angażowania się w życie lokalnych społeczności świadczą historie laureatów ubiegłorocznej edycji projektu, która realizowana była pod nazwą Herosi Polskiej Przedsiębiorczości. Wielu właścicieli sklepów, którzy – zgodnie z ubiegłoroczną formułą akcji – walczyli o granty na rozwój własnych biznesów, zdecydowało się podzielić wygraną  z mieszkańcami, pod postacią wsparcia dla różnych inicjatyw toczących się w ich najbliższym otoczeniu. Stało się to jednym z punktów wyjścia do tegorocznej edycji projektu, w której zamiast środków na własny rozwój, przedsiębiorcy walczą o granty na rozwój swoich „małych ojczyzn”.

Za przykład mogą posłużyć takie osoby, jak Jan Skalski, właściciel 10 sklepów na Podkarpaciu, który co roku wspiera takie wydarzenia, jak Dni Sieniawy, czy Dni Tryńczy. W ciągu kilku lat na nagrody w konkursach kupił już 50 żółto-niebieskich rowerów, nawiązujących do marki jego sklepów. Ponadto wspiera miejscowe kluby piłkarskie, zapewniając młodym sportowcom stroje do gry. Pan Jan ma dalsze pomysły na wsparcie dla klubów, dlatego planuje wziąć udział w projekcie „Lokalni Herosi”, by zdobyć grant na kolejne działania. Również Ireneusz Wróbel, który prowadzi kilka sklepów na Podkarpaciu, wymienia długą listę lokalnych wydarzeń i instytucji, które wspiera finansowo lub rzeczowo. Obecnie prowadzi „Akademię Podróżnika” – konkurs dla lokalnych szkół, w którym młodzież może wygrać środki na realizację swoich klasowych projektów. Na pomysły przedsiębiorców takich jak oni, wspierających lokalne społeczności, czekają granty o łącznej wartości 1 500 000 złotych. Akcję, w której główną rolę grają przedsiębiorcy, patronatem honorowym objęło Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, a patronatem medialnym – Polskie Radio, TVP2, Strefa Biznesu (Polska Press) oraz Handel.

Szczegółowe informacje o akcji „Lokalni Herosi” oraz regulamin znajdują się na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl. Właściciele sklepów, organizacje pozarządowe oraz instytucje publiczne mogą skorzystać też z pomocy Biura Obsługi Projektu „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości”, dzwoniąc pod numer tel. (22) 123 77 22 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00.

(BL/ Foto: ASM)

Reklama

Mali sklepikarze chcą zarabiać, ale chcą być pomocni klientom komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"