Każda szanująca się firma dba o swój wizerunek i utrzymuje dobre kontakty z klientami oraz pracownikami. W tym celu bardzo pomaga jednostka nazywana, jako public relations.
Współcześnie istnieje wiele definicji public relations, ale podstawowy schemat zakłada jakąś organizację, która podejmuje działania o charakterze publicznym. W public relations najważniejsze jest otoczenie, czyli wszystko to, co otacza organizację (klienci) i znajduje się w jej obrębie (pracownicy, wspólnicy, właściciele).
Public relations można podzielić na rodzaj zewnętrzny i wewnętrzny. Public relations wewnętrzny odpowiada za kontakt pomiędzy pracownikami, a także pracownikami i właścicielami firmy. Zgrany zespół to klucz do sukcesu, dlatego też właściciel/pracodawca musi dbać o utrzymanie prawidłowych relacji ze swoimi pracownikami. Odpowiedzialny kierownik wspiera, szanuje i motywuje swoich pracowników. Do tych celów może wykorzystywać wycieczki, nagrody, prezenty, zniżki podarunkowe i wiele innych narzędzi. Ponadto powinien organizować liczne spotkania integracyjne, na których pracownicy lepiej się poznają i zaczynają sobie wzajemnie ufać.
Public relations zewnętrzny polega na kreowaniu swojej marki na zewnątrz otoczenia firmy. W tym celu najczęściej właściciele firm przeprowadzają przeróżne kampanie marketingowe, wysyłają e-maile i SMS-y, rozdają ulotki, broszury, gadżety reklamowe oraz korzystają z przeróżnych narzędzi promocyjnych zwiększających rozpoznawalność swojej firmy.
Gadżety reklamowe skutecznie pozwalają wykreować wizerunek firmy oraz zbudować pozytywne relacje z otoczeniem. Umożliwiają uzyskanie przewagi konkurencyjnej, a jednocześnie są miłym podarunkiem. Gadżety reklamowe doskonale sprawdzają się, jako prezent dla pracowników firmy oraz stałych lub potencjalnych klientów.
Gadżety reklamowe obecnie uważane są za najskuteczniejsze i najtańsze narzędzie marketingowego. Mogą być rozdawane na przeróżnych wydarzeniach, spotkaniach biznesowych, targach, imprezach świątecznych, a także podczas szkoleń i konferencji. Odznaczają się zindywidualizowanym charakterem, dzięki temu nie kojarzone są z reklamą masową. Trafiając do odbiorcy pozwalają wykreować pozytywny wizerunek firmy i przyczyniają się do zbudowania obustronnego zaufania.
Gadżety reklamowe do biura
Gadżety reklamowe do biura to między innymi notesy, wizytowniki, kalkulatory, organizery, zegarki oraz wiele innych artykułów biurowych. Doskonale przydają się w codziennej pracy biurowej i są świetnym pomysłem na upominek dla pracowników.
Kubki reklamowe
Kolejnym trafionym pomysłem na gadżet reklamowy są nietypowe i oryginalne kubki reklamowe. Mogą być wykonane z dowolnego materiału (ceramiczne, z uszami lub bez, silikonową osłonką). Kubki idealnie nadają się do znakowania, bez problemu można na nich umieścić logo firmy lub hasło reklamowe. Doskonale wcielą się w rolę praktycznego i miłego prezentu, który można podarować dla pracowników lub klientów.
Torby i plecaki reklamowe
Torby i plecaki reklamowe, to także świetny pomysł na upominek reklamowy dla klientów lub pracowników. Wiele firm oferujących wytwarzanie gadżetów reklamowych posiada w swoim asortymencie przeróżnego rodzaju torby i plecaki (bawełniane, ekologiczne i inne). Tego typu gadżety reklamowe są bardzo cenionym narzędziem marketingowym, ich podarowanie dla klienta lub pracownika znacząco potrafi zwiększyć rozpoznawalność marki. Osoby, który otrzymają funkcjonalny plecak na pewno będą go często używać, dzięki temu staną się ,,chodzącą reklamą” naszej firmy.
Powerbanki reklamowe
Współcześnie bardzo mocno doceniane są gadżety reklamowe elektroniczne np. power banki. Power banki to przenośne ładowarki do smartfonów, tabletów lub laptopów. Chętnie są wykorzystywane na wyjazdach i urlopach, ponadto idealnie nadają się do znakowania oraz na upominek dla klientów.
Opaski i smycze reklamowe
Niezwykle efektywnym i tanim gadżetem reklamowym są przeróżne opaski i smycze promocyjne. Firmy zajmujące się produkcją gadżetów reklamowych oferują przeróżnego rodzaju opaski i smycze reklamowe w oryginalnych kolorach i wzorach, a mogą dodatkowo posiadać specjalne zaczepy. Na smyczach lub opaskach bez problemu można wykonać znakowanie np. umieścić logo firmy lub hasło reklamowe.
Breloki reklamowe
Gadżety reklamowe to również oryginalne breloki reklamowe, które można nabyć w postaci klasycznych modeli lub bardziej wymyślnych wariantów. Dużą popularnością cieszą się breloki wzbogacane o nadprogramowe funkcje np. latarkę, otwieracz, podstawka pod telefon. Dużą zaletą breloków jest ich łatwy sposób znakowania np. logo firmy, a także lekkość i mała wielkość gadżetu.
Eko gadżety reklamowe
Gadżety reklamowe ekologiczne najczęściej wybierane są przez firmy o wysokiej świadomości ekologicznej. Wykonane są z materiałów pochodzących z recyklingu, mogą to być: eko długopisy, eko ołówki, zestawy do rysowania wytworzone z recyklingu, notesy ekologiczne oraz torby papierowe z nadrukiem.
Pozostałe gadżety reklamowe
Dobrym pomysłem na gadżety reklamowe są oryginalne przedmioty codziennego użytku. W tej grupie na pewno znajdą się kosmetyki, parasole, klapki, czapki z daszkiem, szaliki, opaski, rękawiczki i wiele innych.
(Artykuł sponsorowany / Foto: pixabay)
Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?
Niebanalne gadżety reklamowe dla pracowników i klientów! komentarze opinie
Najwięcej pomysłów na nietypowe gadżety znajdziecie w Nadarzynie w dniach 13-15 lutego odbywają się tam międzynarodowe targi reklamy i poligrafii Remadays. będą tam wszyscy z branży i napewno znajdziecie to czego szukacie a jezeli nie to napewno osobe która wykona nawet wasz najbardziej oryginalny pomysł :)