Pięć sposobów na zdrowy powrót do szkoły

Styl Życia, Pięć sposobów zdrowy powrót szkoły - zdjęcie, fotografia
Zosia Glica - blog 28/08/2019 09:07

Wakacje dobiegają końca. Czas zacząć przygotowania do roku szkolnego. To również ostatni dzwonek, by zadbać o zdrowie naszego malucha – bo często powrót do szkoły wiąże się z powrotem do nieustających przeziębień. Nic w tym jednak niezwykłego – układ immunologiczny dziecka kształtuje się do 12 roku życia, a pobyt w często przepełnionych klasach ułatwia roznoszenie się wirusów i bakterii. Oto kilka sprawdzonych sposobów na zdrowy powrót do szkoły

 

Sposób nr 1 – hartowanie

Korzystajcie z ostatnich ciepłych dni i spędzajcie jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Zabawy na placu zabaw, jazda na rowerze czy hulajnodze, bieganie za piłką – to doskonały sposób na wzmocnienie organizmu. Pamiętajcie tylko o właściwym ubraniu, najlepiej na cebulkę, bo choć wczesnojesienne poranki są już chłodne, to w ciągu dnia potrafi zrobić się naprawdę ciepło.

 

Sposób nr 2 – wietrzenia

Mieszkanie powinno być dobrze wywietrzone – przynajmniej raz dziennie szeroko otwieramy okna. Dobrze jest to zrobić wieczorem, żeby obniżyć temperaturę w sypialniach. Jeśli macie taką możliwość, to najlepiej by było, gdyby okna były otwarte przez całą noc. Kaloryfery jeszcze nie grzeją, więc wilgotność w pomieszczeniach powinna być odpowiednia, ale warto to kontrolować/

 

Sposób nr 3 – dieta na odporność

Oprócz tego, że dieta powinna być zbilansowana, bogata w owoce i warzywa, to jeszcze warto do niej włączyć różne produkty wpływające pozytywnie na odporność, ponieważ zwierają dużo witaminy C, i/lub ß-karotenu, czy  takie jak brukselka, chrzan, jarmuż, papryka czerwona i zielona, natka pietruszki, szpinak, kalafior i kalarepa oraz porzeczki czarne, truskawki, poziomki, kiwi, cytryna, grejpfrut i pomarańcza, marchewka, boćwinia oraz takich owocach, jak: morele, melony, brzoskwinie i śliwki. Warto także uzupełniać posiłki w naturalne probiotyki (ogórki kiszone czy kapusta kiszona) i prebiotyki – na przykład cykorię, karczochy, ziemniaki czy topinambur.

 

Sposób nr 4 – czarny bez i cynk

Czarny bez to jedna z najstarszych roślin leczniczych, przyczynia się do utrzymania dobrego fizycznego samopoczucia i wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn. Jeśli sama zbierasz owoce czarnego bzu, to musisz pamiętać o tym, że we wszystkich częściach świeżej rośliny oraz w niedojrzałych owocach znajdują się substancje, które są trujące dla ludzi. Usuwa je wysoka temperatura, czyli gotowanie i smażenie – koniecznie bez przykrycia. Dlatego nie daj się skusić na skubnięcie owocu z grona, chyba że masz pewność, że owoc jest dojrzały. Uważaj również w kuchni, w trakcie przygotowywania przetworów, żeby owoce nie wpadły w łapki twojego dziecka.

 

Niedobór cynku wpływa na osłabienie układu odpornościowego, ponieważ zbyt mała ilość tego pierwiastka zaburza pracę białych krwinek – tych, które są pierwszą linią obrony w przypadku ataku wirusów na nasz organizm. Ciało potrzebuje też cynku, by tworzyć aktywne limfocyty T. Niestety – nasz organizm nie potrafi magazynować cynku, musimy więc go dostarczać codziennie – w miarę możliwości z pożywieniem. Duże ilości cynku występują między innymi w ostrygach, serze ementaler, wątróbce czy otrębach i zarodkach pszennych.

 

Sposób nr 5 – suplementacja

Jeśli nie jesteś w stanie dostarczyć z dietą odpowiednich ilości cynku i nie masz siły własnoręcznie przygotowywać soku z czarnego bzu, to warto zastanowić się nad suplementacją. Na rynku jest dostępy syrop Cerutin® Junior, który zawiera składniki pomagające prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Jego najważniejszymi składnikami są czarny bez oraz cynk (w 30 ml Cerutinu Junior znajduje się go 7,5 mg w 30 ml, co stanowi 75% dziennego zapotrzebowania), a w dodatku występuje w dwóch pysznych smakach – truskawkowym i malinowym.

 

Reklama

Pięć sposobów na zdrowy powrót do szkoły komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Ankieter/Ankieterka Białystok

Główne zadania:  przeprowadzenie badania w terenie w formie krótkiej ankiety  wprowadzenie zebranych danych do narzędzia informatycznego..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"