Polacy nie potrafią odróżnić fake newsa

Styl Życia, Polacy potrafią odróżnić newsa - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 13/06/2019 08:04

Śledząc treści publikowane w internecie musimy być wobec nich sceptyczni oraz pozyskiwać informacje z wielu źródeł. Dopiero na podstawie takiej różnorodności powinniśmy dokonywać oceny i wyrabiać sobie opinię – mówi prof. Jacek Leśkow, dyrektor instytutu NASK.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie NASK wynika, że 44 procent respondentów kompletnie nie potrafi odróżnić opinii od faktu, kolejne 22 procent – jak informuje prof. Leśkow – otrzymało w tym zadaniu „słabą trójkę”.

Najlepszym lekarstwem na manipulacje informacją jest edukacja. Zdaniem dyrektora NASK, uświadamianie zagrożeń na tym polu, ale również wielkich możliwości wypływających z rewolucji cyfrowej, to jedno z głównych zadań, jakie stoją przed kierowanym przez niego instytutem.

- Powinniśmy uczyć korzystania z tych wspaniałych źródeł, a z drugiej strony – myślenia krytycznego – podsumowuje prof. Leśkow.

(Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP/ Foto: pixabay.com/ fake)

Reklama

Polacy nie potrafią odróżnić fake newsa komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"