Polacy z północy kraju wolą czarną kawę

Styl Życia, Polacy północy kraju wolą czarną kawę - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 18/07/2019 18:06

Lavazza zainaugurowała nowy rozdział swojej obecności na polskim rynku, rozpoczynając w Polsce swoją globalną kampanię „More than Italian”, podkreślającą wszechstronność kawy Lavazza w zaspakajaniu zróżnicowanych gustów i potrzeb konsumentów, we wszystkich jej formach. To także odpowiedź na zmieniające się kawowe preferencje polskich kawoszy, którzy - jak wynika z przeprowadzonego przez Maison&Partners badania – coraz bardziej otwierają się na nowe sposoby przygotowania kawy, doceniając przy tym jej wysoką jakość i autentyczny włoski charakter.

Lavazza uważana jest za synonim włoskiej kawy od z górą 120 lat. Nieprzerwanie przyczynia się do rozpowszechniania kultury picia kawy na całym świecie od chwili założenia firmy w 1895 roku. Jako niekwestionowany kawowy ekspert i producent najwyższej jakości kawy, od lat ceniona jest także przez polskich konsumentów.

Rosnące zamiłowanie do kawy i zmieniające się kawowe nawyki znajdują odzwierciedlenie w wynikach badania Maison&Partners przeprowadzonego wśród polskich konsumentów kawy, zgodnie z którymi 83% ankietowanych deklaruje, że pije kawę codziennie, a 52% nawet kilka razy w ciągu dnia. Respondenci najbardziej preferują kawę mieloną (75%), pijąc ją najczęściej czarną (55%) lub z mlekiem (56%). Inne ulubione rodzaje kawy to: cappuccino (38%) i espresso (32%).

Co ciekawe, wyniki te różnią się w poszczególnych regionach Polski. Z badania wynika, że najwięcej zwolenników kawy bez mleka (kawa czarna i espresso) znajduje się w północnej (45% wskazań) i centralnej (43%) części kraju. Z kolei wielbiciele kaw mlecznych (kawa z mlekiem, cappuccino, caffe latte) przeważają w zachodniej części kraju (53%). Kawy te są bardziej popularne także na południu (48% wskazań dla wszystkich kaw mlecznych) oraz na wschodzie (44%).

Chociaż 72% respondentów przyznaje, że nadal zaparza kawę zalewając ją po prostu wrzątkiem, liczebność tej grupy znacząco spadła w porównaniu z wynikami poprzedniego badania przeprowadzonego w roku 2016 (87%). Polscy kawosze deklarują również, że są otwarci na próbowanie nowych sposobów przygotowywania kawy (57%), co potwierdzają inne wyniki, np. wzrost liczby użytkowników kawiarek Moka (z 8% w roku 2016 do 16% obecnie).

 Bez względu na różnice w kawowych preferencjach, zwyczajach i codziennych rytuałach, ogromna większość polskich miłośników kawy przyznaje, że jej jakość ma dla nich duże znaczenie (92%), a 47% uznaje włoskie pochodzenie kawy jako atrybut zapewniający właśnie jej wysoką jakość.

Nieustanne dążenie Lavazzy do doskonałości – poczynając od wiedzy o produkcie, we wszystkich jego aspektach, przez metody i formy serwowania kawy - sprawiło, że włoska marka stała się mistrzem w dostarczaniu „kawowych doświadczeń”, które zaspakajają różnorodne potrzeby miłośników kawy, zawsze gwarantując najlepsze połączenie prawdziwie włoskiego charakteru, tradycji i innowacji.

(BL/ Foto: ASM)

Reklama

Polacy z północy kraju wolą czarną kawę komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"