Pracownicy to nie bezduszne maszyny do pracy

Styl Życia, Pracownicy bezduszne maszyny pracy - zdjęcie, fotografia
04/03/2019 08:04

Czasy, w których pracownik był wyłącznie narzędziem w rękach pracodawcy i posłusznie wykonywał powierzone mu obowiązki odchodzą do lamusa. Aż 92% Polaków chce mieć wpływ na działania HR, rozwój firmy i uczestniczyć w tworzeniu kultury organizacji – wynika z raportu „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” przygotowanego przez Antal i Sodexo.

Obecnie pracownicy mają znacznie wyższą świadomość wpływu na firmę, niż miało to miejsce kiedyś. Ten fakt dotyczy już wszystkich pokoleń funkcjonujących na rynku pracy. Polacy duże znaczenie przykładają do możliwości decydowania o kierunkach rozwoju organizacji i kształtowania jej kultury. Jak wynika z raportu „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” zdecydowana większość, bo aż 92% pracowników chce mieć wpływ na działania HR w firmie.

- Polacy doskonale wiedzą, że stanowią istotne ogniwo firmy oraz znakomicie orientują się w realiach rynku pracy. Nie chcą być biernym elementem struktury organizacji, ale aktywnie kształtować jej kulturę i sposób zarządzania. Dlatego obecnie zespoły HR – poza polityką wynagrodzeń finansowych, świadczeniami motywacyjnymi i rozwojowymi – stawiają na tworzenie pozytywnych emocji związanych z pracą i daną organizacją. Jednym z przykładów jest np. wdrażanie pracowników w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju czy wsparcie zdrowego stylu życia. Tego rodzaju aktywności przynoszą obopólne korzyści: pracownicy czują się potrzebni i doceniani przez pracodawcę, a pracodawca zyskuje zaangażowany i lojalny zespół – powiedział Artur Skiba, prezes firmy rekrutacyjnej Antal.

Oczekiwania wobec szefa

Na styl zarządzania i rozwój zespołów niezmiennie mają wpływ liderzy. Raport „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” wyraźnie pokazuje, że Polacy u swoich szefów cenią sprawiedliwość. Przełożony powinien być wymagający i mobilizować do działania – takiego zdania jest 74% pracowników, jedynie 26% woli postawę przyjacielską. Ważne jest także dostrzeganie obaw i rozumienie potrzeb.

- Jakie potrzeby mają pracownicy? Z raportu wynika, że w pracy nieco więcej niż połowa Polaków, bo 66%, chce podjąć się realizacji nowych zadań czy wziąć na siebie odpowiedzialność za zespół. Znacznie więcej, bo 92% chce samodzielnie decydować o własnym rozwoju, m.in. zdecydować na jakie szkolenie pójdzie, czy mieć wpływ na ofertę świadczeń pozapłacowych. Warto na tę potrzebę odpowiedzieć i tworząc system motywacyjny zaproponować model kafeteryjny, z którego pracownik sam wybierze interesujące go szkolenia. Dobrze jest także pozwolić mu zdecydować, czy woli dofinansowanie posiłków, czy może bilety do kina – tłumaczy Monika Sielicka-Hamala, Dyrektor Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska

Raport „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” opracowany przez Antal i Sodexo prezentuje oczekiwania pracowników wobec idealnego pracodawcy, w tym te odnoszące się do czasu i miejsca pracy, wynagrodzenia i świadczeń pozapłacowych. To także skarbnica wiedzy nt. atmosfery, jaką Polacy preferują w organizacji, stylu komunikacji i zarządzania. Raport jest źródłem informacji na temat sposobów motywacji pracownika w zależności od jego osobistych preferencji, doświadczenia, a także branży tj. handel, IT czy finanse.

Więcej informacji dostępnych w raporcie znajduje się TUTAJ.

(BL)

Reklama

Pracownicy to nie bezduszne maszyny do pracy komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"