To była spontaniczna akcja, dzięki której jest czyściej w Lesie Zwierzynieckim

Fakty Białystok 12/08/2019 10:33

Czasu było niewiele, ale mieszkańcy Białegostoku nie zawiedli. Stawili się tłumnie w miejscu zbiórki, odebrali worki na śmieci i ruszyli w teren. W ciągu około dwóch godzin posprzątali Las Zwierzyniecki, aby było w nim przyjemniej spędzać czas.

Między innymi do naszej redakcji zwrócili się pomysłodawcy sprzątania Lasu Zwierzynieckiego. Prosili o nagłośnienie akcji, z którą chcieli wyjść do białostoczan. Udało się, ponieważ w sobotnie wczesne popołudnie w miejscu zbiórki mieszkańcy stawili się bardzo licznie. Odebrali worki na śmieci i nie tracąc czasu ruszyli pomiędzy drzewa i krzewy miejskich terenów zielonych.

- Pomysł, a w zasadzie inspiracja do naszej akcji, wzięła się ze skandynawskich ruchów społecznych, gdzie takie inicjatywy jak nasza, są organizowane zupełnie spontanicznie przez grupki, grupki sąsiadów, którzy umawiają się na weekend, żeby posprzątać swoją okolicę, park czy las, a przy okazji spędzić razem czas i przy okazji zrobić coś dobrego dla swojego otoczenia. No i taki jest też, oprócz ekologicznego, cel naszego wydarzenia, aby zachęcać ludzi do podejmowania tego typu społecznych inicjatyw i angażowania się – przekazał Konrad, jeden z inicjatorów akcji sprzątania Lasu Zwierzynieckiego.

- Dosyć duży odzew, dosyć dużo ludzi zainteresowanych wydarzeniem, dużo osób również oznaczyło się, że weźmie udział w wydarzeniu, duże zasięgi postów wygenerowaliśmy, dużo większe niż się spodziewaliśmy, więc jesteśmy zadowoleni – dodał Wojciech, kolejny z inicjatorów wydarzenia.

Bo faktycznie na miejsce stawiło się dość sporo osób. Nie tylko sprzątali, ale mieli okazję też poprzebywać na świeżym powietrzu, wśród zieleni, zintegrować się, oderwać od telewizorów, monitorów komputerowych czy w końcu telefonów komórkowych. I jak wyjaśniał w rozmowie z nami jeden z inicjatorów akcji sprzątania Lasu Zwierzynieckiego – uświadomić się ekologicznie.

- My tu jesteśmy, że ludzie, którzy po sobie nie sprzątają, chyba nigdy tego nie zaczną robić i musimy po nich posprzątać. To jest przestrzeń publiczna, wszyscy tu spędzamy czas – powiedziała jedna z mieszkanek Białegostoku, która pojawiła się na akcji.

Wszyscy uczestnicy sobotniej akcji, mogli liczyć na skromną nagrodę. W tym samym dniu mogli skorzystać z kuponów rabatowych, jakie przekazała im restauracja Cechowa, pizzeria Pizza Majstry oraz Sherlock Holmes. Organizatorzy zapowiadają, że w przyszłości będą podejmować podobne akcje sprzątania przestrzeni publicznej i prawdopodobnie na szerszą skalę.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: BI-Foto)

Reklama

To była spontaniczna akcja, dzięki której jest czyściej w Lesie Zwierzynieckim komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"