To może być hit tego lata – lody z żubrówką

Smaczny Białystok, może żubrówką - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 16/03/2018 13:11

Choć to może wydawać się niemożliwe, są wśród nas tacy, którzy nigdy nie próbowali lodów innych niż śmietankowe. Należą do nich przedstawiciele starszego pokolenia (50+) i... najmłodszego (10-). Pozostałe grupy wiekowe lubią czasami eksperymentować, ale też nie wszyscy. Polacy bowiem wierni są tradycyjnym smakom, choć lubią takie... „trochę podkręcone”.

Podstawą do takiego stwierdzenia są twarde dane sprzedażowe lodziarni. W menu wszystkich bez trudu znajdziemy wspomniane lody o smaku śmietanki. Choć nie potwierdzają tego badania za rok 2017, opracowane przez firmę ARC Rynek i Opinia, z których wynika, że 2/3 klientów chodzi do cukierni, bo chce poznać nowe smaki. Najwięksi eksperymentatorzy to nastolatkowie.

- Motywacja seniorów i kilkulatków, którzy zawsze wybierają packę śmietankowych jest jednak inna. Starsi jedzą tylko takie, bo w swoim życiu spróbowali już wszystkiego i wiedzą, co jest najlepsze, a najmłodsi, bo boją się jeść czegoś, czego nie znają – stwierdza na podstawie obserwacji Magdalena Kwiatkowska, specjalistka ds. rozwoju sieci w Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy”. – Generalnie jednak, co ma potwierdzenie w wynikach sprzedaży, Polacy najbardziej lubią lody śmietankowe, czekoladowe i truskawkowe. Zdecydowanie wolą mleczne (wybiera je pod 70 proc. naszych klientów) od sorbetów. Jadają je głównie latem, ale coraz częściej pojawiają się też na stołach podczas przyjęć o różnych porach roku.

Faktem jest też, że Polacy przekonują się do lodów coraz bardziej. Daleko im wprawdzie do Nowozelandczyków czy Amerykanów, którzy zjadają ponad 20 litrów rocznie - nasi krajanie na razie niewiele ponad 4 litry - ale trend jest wzrostowy. Wydają też coraz więcej na mrożone desery. Przeciętny Kowalski, według danych GUS, rocznie  kupuje lody za sumę prawie 50 zł, ale jak pokazują statystyki, z każdym sezonem kwota ta nieznacznie – o złotówkę, dwie - ale jednak – wzrasta. Według analiz firmy Euromonitor Intenational rynek lodów w Polsce w 2018 roku osiągnie pułap 1,82 mld. Złotych.

Producenci wabią klientów różnymi nowymi smakami: oscypka, ogórka kiszonego, pokrzywy z mleczem, ale Polacy, po zaspokojeniu pierwszej ciekawości, spróbowaniu ich raz czy dwa razy, wracają do swoich stałych preferencji.

- Nowinki lodowe są dla koneserów, mają raczej krótki żywot, choć niektóre przyjmują się na dobre, jak np. smak tiramisu czy słony karmel. Hitem sezonu 2017 okazały się czarne lody. Pewnie więc znajdą się w stałym menu – mówi Magdalena Kwiatkowska. - Nasi rodacy w kwestiach kulinarnych są tradycjonalistami, także w przypadku lodów. I jest to zrozumiałe. W branży gastronomicznej coraz popularniejszy jest trend: jemy to co rośnie blisko, w promieniu 100 km, bo jest świeże i znamy się na hodowli czy uprawie tych produktów. Mleko, śmietana, owoce to wszystko i to pierwszej klasy, można zdobyć u polskich rolników.

Nowości w ofercie wprowadza się dla odświeżenia, dla efektu pozytywnego zaskoczenia klienta, ale coraz częściej punktem wyjścia do eksperymentów smakowych jest jednak tradycja. Lodziarze, opracowując nowe menu na najbliższy sezon letni, odwołują się do niej, ale w kreatywny sposób. Planują wprowadzić smaki regionu.

- W Polakach rośnie poczucie przynależności do małych ojczyzn, są dumni z miejsc, z których pochodzą, chcą je promować. Wpisujemy się w ten bardzo pozytywny trend także z naszymi lodami – zapowiada Magdalena Kwiatkowska z Wytwórni Lodów Polskich. – I tak na przykład na Podlasiu będzie można spróbować lodów o smaku słynnego wigierskiego sękacza albo białowieskiej żubrówki. Ciągle jeszcze pracujemy nad tym konceptem i nie chcemy na razie zbyt wiele zdradzać, ale jeśli ktoś lubi spędzać wakacje w Polsce, to niech zajrzy do naszych lodziarni, a znajdzie tam tradycyjne smaki regionu w zaskakującej odsłonie.

(UD)

Reklama

To może być hit tego lata – lody z żubrówką komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"