Toyota RAV4 wraca do gry

Moto, Toyota wraca - zdjęcie, fotografia
  • Fotka nr 0 z 5
  • FB008_spreads_Page_11_Image_0003
  • FB008_spreads_Page_11_Image_0004
  • FB008_spreads_Page_11_Image_0005
  • FB008_spreads_Page_11_Image_0006
Fakty Białystok 13/04/2013 10:32

Kiedy 19 lat temu Toyota, prezentując pierwszą RAV4, tworzyła segment kompaktowych SUV-ów, ten trzydrzwiowy model miał 3,69 m. Od tego czasu segment mocno się zmienił, tak jak i popularna ravka. Dotychczas małego SUV-a Toyoty kupiło w 150 krajach 4,5 mln klientów, w tym 1,2 mln w Europie.
Oczywiście, można się spierać
o to, czy RAV4 to prekursor kompaktowych SUV-ów. Prawda, inne marki długo po debiucie sportowo-użytkowej Toyoty zwlekały z prezentacją swoich pomysłów na ten segment, ale z czasem zaczęły grać w nim coraz ważniejsze role. Dziś wszyscy liczący się producenci mają kompaktowe SUV-y, łącznie z elitą z klasy premium, czyli BMW X3, Audi Q5, Volvo XC60 i Mercedesem GLK.

Na nową RAV4 czekamy bodaj sześć lat. To było ryzykowne posunięcie i wygląda na to, że ryzyko Toyocie na dobre nie wyszło. W tym czasie na rynek wjechało wiele interesujących SUV-ów. Oprócz tradycyjnych rywali, czyli Hondy CR-V, Subaru Forestera i Suzuki Grand Vitara inne ciekawe alternatywy to: Nissan Qashqai, Mitsubishi Outlander, VW Tiguan, Chevrolet Captiva, Kia Sportage i Hyundai x35, Ford Kuga, często nagradzana debiutantka Mazda CX-5, a nawet wiekowy Nissan X-Trail.
Z sobie tylko znanych powodów
Toyota nie zareagowała na kolejne liftingi i nowe generacje CR-V i Outlandera. Tymczasem główni konkurenci zmienili styl i zaproponowali więcej komfortu i bogatsze wyposażenie. I wielu potencjalnych klientów wybierało nową Hondę czy Mitsubishi albo Kię. Szczególnie to ostatnie było łatwe, bo kompletnie wyposażony koreański SUV jest tańszy i ma dłuższą gwarancję. Nie dziwi więc, że rekreacyjna Toyota, do niedawna pierwszoplanowy aktor sceny, zaczęła grać halabardnika. Może nie ostatniego, ale jednak.

Czy nowa RAV4 odzyska status rynkowej gwiazdy? Łatwo nie będzie, bo konkurentów jest tylu, co speców od medycyny i polityki. Pamiętajmy jednak, że dotychczasowe wersje RAV4 odniosły sukces. Na pewno nie sprawiła tego tylko moda na SUV-y, która trwa dopiero od 10 lat. Uterenowiona Toyota zyskała popularność głównie dzięki wszechstronności i technicznemu pokrewieństwu z odpornymi na usterki Corollami E100 i E110.
Czwarta generacja RAV4
zadebiutowała w zeszłym roku na salonie w Los Angeles. Inaczej niż dotychczas, wersja amerykańska będzie identyczna z europejską. Dla Europejczyków oznacza to, że dostaną auto o 20,5 cm dłuższe od obecnego modelu i z rozstawem osi większym o 10 cm (2660 cm). Dzięki temu pasażerowie tylnej kanapy (składana i przesuwana dzięki systemowi Easy Flat) zyskają więcej miejsca, a Toyota obiecuje o 4 cm więcej przestrzeni wokół kolan i bardziej komfortową kanapę z głębszym siedziskiem.

Kierowca będzie siedział niżej niż obecnie, mogąc korzystać z dużo większego zakres regulacji fotela i kierownicy.Przybędzie też miejsca na bagaż: pojemność bagażnika wzrośnie bowiem do 547 l (dziś min. 410 l), a schowek pod podłogą – do 100 l. Do bagażnika (o najniższej krawędzi załadunku w klasie) będzie można dostać się nie przez otwierane w prawo drzwi, a przez podnoszoną klapę. W ten sposób z tyłu RAV4 zniknie koło zapasowe – podstawowy wizualny atrybut terenówki.
Na początku sprzedaży RAV4
zaoferuje tylko wersję 2.0 D4-D/125 KM z napędem na przednią oś (4x2). Reszta gamy, czyli 2.0 Valvematic/158 KM (6-bieg. skrzynia mech. lub automat CVT) i 2.2 D4-D/150 KM (6-bieg. mech. lub automat.) będzie już 4x4. Za trakcję odpowiada tu nowa generacja układu Integrated Dynamic Drive System z nową funkcją Sport. System kontroluje jednocześnie pracę napędu 4x4, układ stabilizacji
toru jazdy VSC i wspomagania kierownicy.

Moment obrotowy będzie rozdzielany na przednią i tylną oś od 100:0 do 50:50 proc. (przód/tył). Tak jak teraz będzie można zblokować 4x4 i wykorzystać funkcje asystenta zjazdu i podjazdu.

Nowa RAV4 standardowo otrzyma komplet systemów bezpieczeństwa, a w bogatszych wersjach m.in. system automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych i ostrzegania o nagłej zmianie pasa ruchu. Wersja bazowa ma mieć m.in. klimatyzację, elektr. szyby i lusterka, światła przeciwmgielne i LED-owe do jazdy dziennej. Bogatsza opcja otrzyma 2-strefową automat. klimatyzację, radio z dotykowym ekranem i kamerą cofania, skórzaną kierownicę i boczki drzwi oraz tempomat.Najdroższa zaoferuje zaś m.in. skórzaną tapicerkę i podgrzewane fotele.

Ile ma kosztować RAV4 jeszcze nie wiadomo, ale generalnie, cena nowego modelu nie powinna się znacząco różnić od CR-V, Outlandera, Tiguana czy CX-5.



 

(tekst: Paweł Mierzejewski)

Reklama

Toyota RAV4 wraca do gry komentarze opinie

  • Irek - niezalogowany 2013-04-13 13:34:09

    Ile kosztuje zamowienie takiej reklamy redakcjo?

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"