Turyści chyba nie bardzo planują wracać do Białegostoku

22/09/2018 10:37
Styl Życia, Turyści chyba bardzo planują wracać Białegostoku - zdjęcie, fotografia

Wakacje mamy już za sobą, ale nam udało się jeszcze w ich trakcie sprawdzić, jak turyści odwiedzający nasze miasto reagują na ewentualny powrót do Białegostoku. Za wzorzec posłużyła nam miejska fontanna na Rynku Kościuszki.

Fontanna, najbardziej atrakcyjna, czyli ta na Plantach, w tym roku nie była atrakcją ani turystów, ani mieszkańców. Jak podawaliśmy już na naszych łamach, fontannę czeka poważna naprawa. Usterka była i nadal jest tak poważna, że na pewno nie uda się jej uruchomić w bieżącym miesiącu. Najprawdopodobniej kolorowe strumienie będzie dane nam oglądać dopiero w przyszłym sezonie.

Jednak jest inna fontanna, na Rynku Kościuszki. I to tam w zasadzie powinny lądować monety wrzucone przez turystów z Polski i zza granicy. Jeszcze w sierpniu zajrzeliśmy do środka i okazało się, że coś chyba nie bardzo może być z tymi powrotami. Wewnątrz znaleźliśmy tylko kilka grosików, ale nie było ich więcej niż 10 monet. Zdecydowanie było ich nawet mniej. A przecież na całym świecie turyści wrzucają monety do fontanny „na szczęście”, żeby wrócić do tego miejsca, w którym się podobało lub miło spędziło się urlop. Jak to wyglądało i skąd się wziął w ogóle zwyczaj wrzucania monet do fontann, wyjaśniamy w naszym nagraniu video.

Skoro turyści chyba nie bardzo chcą wracać do Białegostoku, sprawdzimy wkrótce, czy nasza fontanna potrafi przynajmniej spełniać życzenia. Jeszcze w tym roku wybierzemy się ponownie w to miejsce i uwiecznimy publicznie życzenie, po czym poinformujemy o tym, jak fontanna działa w praktyce jeśli chodzi o spełnianie życzeń. Być może wzorem innych fontann na świecie, okaże się, że nasza, białostocka fontanna, ma magiczną moc, która sprowadzi do stolicy Podlasia nawet te osoby, które dziś o istnieniu Białegostoku w ogóle nie mają pojęcia. Dobre wieści wszak szybko się rozchodzą. I być może ściągną tu kiedyś prawdziwe tłumy.

Ale trzeba też przyznać, że turystów w tym roku w Białymstoku było sporo. W zasadzie przez całe lato w centrum miasta było słychać wiele obcych języków. Sami wielokrotnie mieliśmy okazję natknąć się na Amerykanów, Chińczyków, Japończyków, Hiszpanów, Meksykanów, Brazylijczyków, jak też tradycyjnie już – gości zza wschodniej granicy. Z naszych informacji wynika, że większość z nich zwiedzała Ogrody Branickich, spacerowała ulicą Lipową oraz Kilińskiego, wędrowali przez Plac przed Teatrem Dramatycznym. Turystów widzieliśmy także pod operą i na ulicy Warszawskiej. Być może kiedyś tu wrócą, mimo że nie zostawili monet w miejskiej fontannie.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: BI-Foto)

Reklama

Turyści chyba nie bardzo planują wracać do Białegostoku komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"