Wiadomości, Lidlu święta - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 02/11/2019 10:34

Mieszkańcy Białegostoku otrzymują już katalogi sklepu online prowadzonego przez Lidl, w którym znajdują się propozycje prezentów, dekoracji świątecznych, a kolorowe strony okraszono choinkami i stroikami, utrzymując całość w bożonarodzeniowej atmosferze. Jak widać, sieci handlowe coraz bardziej przesuwają granicę, kiedy zaczynają walkę o klientów i kuszenie ich promocjami first minute.

Dopiero co minęła połowa października, a już się zaczęło. Na dobre. Korporacyjni specjaliści od marketingu sięgnęli do kalendarza i stwierdzili, że ponad dwa miesiące do Bożego Narodzenia to już czas, żeby w handlu rozpocząć okres przedświąteczny. Swego czasu obowiązywała niepisana zasada, że z bombardowaniem tego typu promocjami czekano do listopada, a wszystko zaczynało się po Wszystkich Świętych i Dniu Zadusznym.

W ubiegłym roku Andrzej Kondej, doktor nauk ekonomicznych i ceniony nie tylko w Białymstoku konsultant biznesowy w zakresie zarządzania, marketingu i organizacji sprzedaży, mówił w rozmowie z nami, że w krajach Europy Zachodniej i za "wielką wodą" choinki, świąteczne dekoracje i mikołaje pojawiają się już masowo od początku października, u nas zaś barierą handlowej przyzwoitości jest dzień 1 listopada.

Na Zachodzie poczucie handlowej przyzwoitości, powiązane z modną obecnie "poprawnością", powoduje zmianę nazwy tego okresu na Festive Season czy nawet Holiday Season, czyli "okres świąteczny" czy "wakacyjny". Można żywić tylko nadzieję, że chrześcijanie w Polsce nie zapomną, że jest to okres radosnego oczekiwania na przyjście na świat Zbawiciela, a osoby niewierzące, że to czas głębszych relacji rodzinnych - tłumaczył Kondej.

Jeżeli kiedykolwiek istniała bariera handlowej przyzwoitości, o której wspominał ekspert, to obecnie przestała istnieć.

Kilka dni temu w nasze ręce trafiła kolorowa gazetka - katalog sklepu online Lidl, zatytułowana jako niezbędnik prezentowy. Wewnątrz propozycje m.in. propozycje zabawek, dekoracji, odzieży ze świątecznymi motywami.

Zapytaliśmy biuro prasowe Lidla, skąd pomysł, żeby już na ponad dwa miesiące przed świętami rozpoczynać taka kampanię.

Przez cały rok oferujemy duży wybór produktów w atrakcyjnych, niskich cenach, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Naszą ofertę dostosowujemy również do różnych okazji - np. Świąt  Bożego Narodzenia - tak, by nasi klienci mogli dobrze przygotować się do celebrowania w rodzinnym gronie - odpowiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej Lidl Polska. - W tym roku już przygotowaliśmy katalog z ofertą prezentową online. Wprowadzając świąteczną ofertę w październiku, pragniemy wesprzeć naszych klientów w rozkładaniu w czasie wydatków związanych z celebrowaniem świąt Bożego Narodzenia. Wierzymy, że wcześniej wprowadzona świąteczna oferta, pomoże lepiej zarządzić budżetem domowym naszym klientom.

Aleksandra Robaszkiewicz dodała, że do 24 grudnia gama produktów, które pomogą w przygotowywaniu świątecznych dań oraz prezentów, będzie systematycznie rozszerzana; tradycyjnie przed świętami w ofercie Lidla pojawią się także produkty delikatesowe marki Deluxe.

Sieci handlowe oczywiście mają w tym swój interes, by zaczynać wcześniej, bo chodzi o jak największy zysk. Pytanie, czy polscy konsumenci przystaną na to i dadzą się ponieść emocjom na ponad dwa miesiące przed "pierwszą gwiazdką".

(Piotr Walczak / Foto: BI-Foto)

Reklama

W Lidlu już święta komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Ankieter/Ankieterka Białystok

Główne zadania:  przeprowadzenie badania w terenie w formie krótkiej ankiety  wprowadzenie zebranych danych do narzędzia informatycznego..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"