Zamiast Mody na Sukces - Moda na Szpik

Styl Życia, Zamiast Sukces Szpik - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 12/03/2013 09:00

Zbliża się wiosna, a wraz z wiosną do Białegostoku wkracza nowa moda - Moda na Szpik, która opanowuje białostocką młodzież. 

Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Białymstoku oraz Niezależne Zrzeszenie Studentów w Białymstoku pragnie zaprosić wszystkich zainteresowanych do rejestracji w Centralnym Rejestrze Niespokrewnionych, Potencjalnych Dawców Szpiku.

Wyjazdy ekipowe, na których można będzie zapoznać się z nową modą i zapisać się do Rejestru Szpiku odbędą się w godzinach od 8.00 do 13.30.
Jak zostać dawcą szpiku?
Chęć zostania dawcą szpiku deklaruje się poprzez wypełnienie kwestionariusza dla kandydatów do Centralnego Rejestru Niespokrewnionych Potencjalnych Dawców Szpiku i Krwi Pępowinowej (CRNPDSiKP), który można otrzymać w stacjach krwiodawstwa, oddziałach terenowych oraz tak jak to będzie miało miejsce podczas projektu „Moda na Szpik w Białymstoku” - na epikach wyjazdowych.

Z uzupełnionym kwestionariuszem potencjalny dawca przechodzi wstępne kwalifikacyjne badanie lekarskie. Następnie w pracowni analitycznej pobiera się od niego z żyły łokciowej, dwie próbki krwi o objętości ok. 5-10 ml. Z pobranych próbek krwi w specjalnym laboratorium oznacza się antygeny zgodności tkankowej tzn. antygeny HLA kl. I i II. Wynik badania i dane osobowe zostają umieszczone w bazie kandydatów na dawcę szpiku w Centralnym Rejestrze w Warszawie – Poltransplancie. Co miesiąc rejestr Poltransplantu wysyła wyniki HLA dawców do Bazy Światowej BMDW (Bone Marrow Donor Worldwide) w Leiden (Holandia).

Dawstwo szpiku jest anonimowe, dobrowolne i bezpłatne!

Dawcą może zostać każda zdrowa osoba w wieku od 18 do 50 lat o ogólnie dobrym stanie zdrowia.

[box]Harmonogram:

12 marca - V Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku (ul. Miodowa)
13 marca - Zespół Szkół Rolniczych w Białymstoku (ul. ul. Ks. St. Suchowolca)
14 marca - Uniwersytet w Białymstoku - Wydział Historyczno - Socjologiczny (ul. Plac Uniwersytecki)
19 marca - Politechnika Białostocka - Wydział Mechaniczny (ul. Wiejska)
20 marca - Politechnika Białostocka - Wydział Zarządzania (ul. Ojca Tarasiuka, Kleosin)
21 marca - VIII Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku (ul. Piastowska)
21 marca - III Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku (ul. Pałacowa)
22 marca - XIV Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku (ul. Upalna)[/box]

(elia)

Reklama

Zamiast Mody na Sukces - Moda na Szpik komentarze opinie

  • Nikita - niezalogowany 2013-03-12 09:38:32

    Wspaniała inicjatywa!!!!!!!

  • Marek - niezalogowany 2013-03-12 09:26:09

    Skusze się!
    Kiedyś moje marzenie to było być kaskaderem w modzie na sukces!

  • Halina - niezalogowany 2013-03-12 09:07:13

    Eja. Gdzie ta wiosna?

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Ankieter/Ankieterka Białystok

Główne zadania:  przeprowadzenie badania w terenie w formie krótkiej ankiety  wprowadzenie zebranych danych do narzędzia informatycznego..


Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"