Zwierzaki w miejscu pracy? Na to zgadzają się już białostockie firmy

Wiadomości, Zwierzaki miejscu pracy zgadzają białostockie firmy - zdjęcie, fotografia
Fakty Białystok 15/03/2019 15:38

Widok psa czy kota w kawiarni czy barze nikogo już nie dziwi. Po ogromnej popularności i sukcesie akcji "miejsce przyjazne zwierzętom", przychodzi czas na analogiczną inicjatywę pod hasłem pets-friendly workspace, czyli miejsce pracy przyjazne zwierzętom. Jak wskazują badania, trend ten niezwykle cenią sobie pracownicy, którzy w obecnych czasach w pracy spędzają łącznie z dojazdami nawet 10 godzin i nie chcą zostawiać swoich pupili na tak długi czas w domu. Pracodawcy z kolei chcąc utrzymać lojalność pracownika, ale i otwierając się na nowe trendy, organizują przestrzeń biurową tak, by zarówno zwierzęta i ich właściciele, a także osoby, które nie mają zwierząt, czuli się komfortowo w pracy.

Przeprowadzone przez Purinę w 2017 roku badania Pets at work, wykazały, że aż 1/3 pracowników czuje się zdecydowanie lepiej, gdy w ich miejscu pracy istnieje możliwość przyprowadzenia zwierząt. Badani z całej Europy przyznawali również, że takie rozwiązanie sprzyja budowaniu przyjaznych relacji ze współpracownikami, buduje dobrą atmosferę pracy, a także pozwala zachować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Obecność zwierzęcia działa również odstresowująco i sprzyja wydajności pracy. Wynika to z eliminowania poczucia winy u pracownika, związanego z pozostawieniem zwierzęcia w domu na znaczną część dnia. Prace Sandry McCune z Centrum Żywienia i Opieki nad zwierzętami WALTHAM potwierdzają korzyści zdrowotne, związane z obecnością czworonogów w miejscu pracy, takie jak obniżenie ciśnienia krwi czy lepszej pracy serca.  

Oprócz korzyści dla samych pracowników, na inicjatywie pets at workspace zyskują również pracodawcy. Jest to niewątpliwie jeden ze sposobów na realizację strategii employer brandingowej, którą warto wcielić w życie, bo z kolejnymi pokoleniami pracowników rosną ich oczekiwania względem miejsca pracy. Poszukujący pracy będzie skłonniejszy rozpocząć ją w miejscu, gdzie jego zwierzę będzie mile widziane.

Raport "Pet-Friendy Workplace PAWrometer" z 2016 potwierdza też większe przywiązanie pracownika do firmy, jeśli ta ma drzwi otwarte dla czworonogów. Już 82 proc. badanych deklaruje większą lojalność wobec zwierzolubnego pracodawcy.

- Otwarte drzwi dla pupili swoich pracowników ma białostocka firma DrTusz.pl. Tam psy czy koty na stałe wpisały się w przestrzeń biurową. Przyprowadzanie swojego czworonożnego przyjaciela do pracy nikogo specjalnie nie dziwi. Zwierzęta kolegów i koleżanek z pracy oswajają się z nami, a my z nimi. Nikomu nie przeszkadza ich obecność, a co śmieszniejsze, często właściciele stają się dla zwierząt zupełnie niewidzialni, jeśli wokół jest tyle innych rąk do głaskania - opowiada Aneta Zagórska z firmy DrTusz. - Mało tego - Lager, Habibi, Dora czy Uzi goszczą w naszych mediach społecznościowych, gdzie chętnie opowiadamy o naszej codziennej pracy w towarzystwie zwierząt. Przy okazji odkryliśmy ostatnio, że jeśli "zgubimy" gdzieś naszego kota, wystarczy włączyć drukarkę, a tych mamy u nas pod dostatkiem. Jej dźwięk okazał się być niezwykle fascynujący.

Chociaż wpuszczenie zwierzęcia do biura nie wiąże się ze specjalną organizacją przestrzeni, warto zwrócić uwagę na ogólne warunki panujące wokół. Prócz tych oczywistych, takich jak dostęp do wody czy bezpieczne i komfortowe miejsce, w którym zwierzę będzie mogło spędzić dzień w miejscu pracy, trzeba przede wszystkim zadbać o komfort wszystkich współpracowników.

- Warto zawsze pamiętać, że nie każdy współpracownik będzie podzielał entuzjazm wobec zwierząt w miejscu pracy. Oprócz osobistych powodów, takich jak niechęć do zwierząt czy nastawianie na pracę w warunkach pełnego skupienia, barierą mogą być również względy zdrowotne. Nie należy tego bagatelizować i każdą inicjatywę naruszającą przestrzeń wspólną dla wszystkich przebywających w biurze poddawać dyskusji, rozważając wszelkie za i przeciw - uważa Aneta Zagórska.

Korzyści, zarówno dla pracownika jak i pracodawcy, wynikające z możliwości przyprowadzenia zwierzęcia do biura, bardzo przemawiają za inicjatywą Pets-friendly workspace. Podejmując się takich działań, trzeba jednak mieć świadomość, że nie każde zwierzę odnajdzie się w nowej sytuacji i nie dla każdego będzie to komfortowe.

- Próby oswojenia psa czy kota z naszym miejscem pracy należy więc przeprowadzać stopniowo, a jeśli niepokój zwierzęcia będzie stale wysoki, lepiej odpuścić, oszczędzając sobie, współpracownikom, a przede wszystkim pupilowi stresu - dodaje Zagórska.

(Oprac. P. Walczak / Źródło: DrTusz / Foto: pixabay)

Reklama

Zwierzaki w miejscu pracy? Na to zgadzają się już białostockie firmy komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez fakty.bialystok.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1 m 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"