
W Podlaskiem znowu będzie można kupić samochody włoskiej marki. Po kilku latach nieobecności na tutejszym rynku, fabrycznie nowe pojazdy tej motoryzacyjnej legendy pojawią się w salonie Auto Fus Group. Kompleks warszawskiego dealera rozrasta się zatem w Białymstoku szybko - do tej pory klienci mieli możliwość dostania tu BMW, Jeppa, luksusowej BMW Alpiny i - na życzenie - Rolls-Royce'a czy McLarena.
Otwarcie kolejnego dealerstwa wpisuje się w naszą strategię rozwoju biznesu, uważnej obserwacji potrzeb na lokalnym rynku oraz zainteresowania, jakim Alfa Romeo cieszyła się w ubiegłym roku, zakończonym 1 551 sprzedanymi w Polsce egzemplarzami. To wynik najlepszy od 10 lat - mówi Tomasz Fus, współwłaściciel Auto Fus Group.
O tym, że w Białymstoku pojawi się salon Alfy Romeo, pisaliśmy już kilka miesięcy temu przy okazji publikacji innych artykułów motoryzacyjnych.
Jak informuje Auto Fus Group, Alfa Romeo jest teraz drugą marką, obok Jeepa, z portfolio firmy FCA, obecną w tutejszym salonie. Wspólnie zajmą powierzchnię 600 metrów kwadratowych. W tej samej lokalizacji działają także dedykowane serwisy oraz dealerstwo BMW, w którym dostępne są również luksusowe samochody BMW Alpina.
Poprzedni rok pokazał, że decyzja o zakupie salonu w Białymstoku była słuszna. Nasz udział w sprzedaży samochodów na Podlasiu w 2019 wzrósł. Liczymy na kolejny sukces również w tym roku, a oferta Alfy powinna nam w tym pomóc - stwierdza Piotr Fus, współwłaściciel Auto Fus Group.
Kompleks przy Kleeberga w Białymstoku został przejęty przez rodzinę Fus w 2018 roku. Wcześniej działał tu dealer m.in. BMW, ale też przez chwilę choćby Jaguara - Auto-Breczko. Pod zarządem rodziny Fus salon przeszedł znaczne zmiany organizacyjne, zgodnie ze standardami właścicieli, nastawionych na wysoki poziom obsługi klienta przy zakupie i serwisowaniu oraz angażowanie się w lokalne życie społeczne i biznesowe.
Firma Auto Fus Group zawitała z biznesem na Podlasie w połowie 2018 roku. Wtedy to - w czerwcu - oficjalnie poinformowano, iż warszawski dealer kupił od spółki Auto-Breczko biznes oraz nieruchomości w Białymstoku. Wiadomo, że negocjacje dotyczące transakcji były złożone i trwały co najmniej kilkanaście miesięcy. Decyzja została podjęta ze względu na lokalizację. Co więcej, nabyty obiekt był stosunkowo nowy i duży, na czym zależało kupcom. No i w tym miejscu był salon BMW, a to podstawowa marka Auto Fus Group, z którą współpraca trwa najdłużej i generuje największą sprzedaż. Podczas rozmowy z naszą redakcją Tomasz Fus przyznał, że wejście na podlaski rynek było nieco przypadkowe, bo w dalekosiężnych planach początkowo nie brano pod uwagę rozwoju dealerstwa poza stolicą.
Białystok nie był w planach, ale w związku z tym, że panowie Breczko postanowili zaprzestać działalności i przerwali swoją historię motoryzacyjną, zaczęliśmy rozmowy na temat zakupu ich firmy. Rozmowy trwały ponad rok, były długie, czasami trudne. W końcu udało się - opowiadał Tomasz Fus. - Cieszę się z obecności w Białymstoku, dlatego że nie znałem przedtem za dobrze tych stron, ale bywając tu kilkukrotnie rekreacyjnie na wycieczkach motocyklowych, zauważyłem, że żyją tu bardzo ciekawi ludzie, przyjaźni, otwarci.
Nowi właściciele białostockiego salonu wprowadzili swój model zarządzania. Zmienili strukturę organizacyjną, inaczej ustalili cele i zadania. Zależało im jednak, by większość pracowników pozostała. Podkreślają, że ludzie są dla nich bardzo ważni. Już od początku rozpoczęcia działalności w Białymstoku, przekonywali, że zamierzają wprowadzać tu swoją politykę i kulturę organizacyjną, ale bez przewracania całości do góry nogami. Nie zapowiadali implementacji wszystkiego, co funkcjonuje w Warszawie, bo jest to inny region, nieco inni ludzie, żyjący trochę inaczej, wolniej. Zależało im na dopasowaniu się do tutejszych klientów i ich wymagań.
Początki firmy sięgają lat 40. XX wieku. Wówczas powstał warsztat motocyklowy założony w Biłgoraju przez Mikołaja Fusa. Wielkie zamiłowanie do motoryzacji jego syna Tadeusza Fusa, pozwoliło rozwinąć przedsiębiorstwo i przeprowadzić je do Warszawy, które w 1986 r. rozpoczęło współpracę z BMW trwającą z kilkuletnią przerwą do dzisiaj. W 2013 roku firma Auto Fus Group sięgnęła po to, co w motoryzacji jest wyznacznikiem luksusu i została jedynym w Polsce przedstawicielem marki Rolls-Royce. Dziś w portfolio AFG znajdują się marki premium: BMW, Mini, Jeep oraz Alfa Romeo, a także luksusowe: BMW Alpina, McLaren oraz wspomniany Rolls-Royce. Obecnie biznes prowadzony jest także przez synów Tadeusza: Tomasza i Piotra.
(Piotr Walczak / Foto: Auto Fus Group)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie