Maksymalnie 210 sekund będzie zajmowało kierowcom zatankowanie paliwa, zamówienie produktów z oferty gastronomicznej i opłacenie transakcji na nowej stacji Orlenu pod Wrocławiem. To pierwsza stacja PKN Orlen w formacie „drive through”, gdzie klient będzie mógł skorzystać z usług bez wysiadania z pojazdu.
Jeszcze na razie nie w województwie podlaskim, bo ekspresowo obsługują na zachodzie kraju. Stację uruchomiono w Miejscu Obsługi Podróżnych (MOP) Michałowice, na trasie Łódź-Wrocław.
- To jedna z najnowocześniejszych w Europie, a na pewno najnowocześniejsza w Polsce stacja benzynowa drive through – powiedziała Polskiej Agencji Prasowej Patrycja Klarecka, członek Zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej. – To innowacyjny pomysł. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, którzy są coraz bardziej wymagający, mają coraz mniej czasu i cenią sobie wygodę – dodała Klarecka.
Trudno się z tym nie zgodzić, ponieważ faktycznie jako klienci jesteśmy coraz bardziej wymagający wszędzie i chcemy być obsłużeni szybko. Jak widać, niektórzy idą z duchem czasu i próbują sprostać oczekiwaniom.
- Gdy kierowca podjeżdża i zatrzymuje się przy dystrybutorze, wtedy osoba z obsługi stacji podchodzi i pyta o rodzaj paliwa. Podczas tankowania klient – cały czas siedząc za kierownicą – widzi również wyświetlone menu z ofertą gastronomiczną i ma możliwość komunikacji z obsługą gastronomiczną za pomocą specjalnego terminala – wyjaśnił w rozmowie z PAP Stanisław Barański, jeden z odpowiedzialnych za projekt w PKN Orlen. – Kiedy tankowanie jest zakończone, kierowca podjeżdża do okienka, gdzie płaci za zamówienie, a następnie do okienka numer 2, gdzie odbiera zakupione produkty z oferty gastronomicznej, i po maksymalnie 210 sekundach rusza w trasę – dodał Barański.
Według Patrycji Klareckiej, sprzedaż produktów pozapaliwowych stanowi znaczącą część obrotów w segmencie detalicznym w PKN Orlen.
- W tym kierunku chcielibyśmy pójść, tak aby obok nowoczesnych paliw takich jak Verva i Efekta móc klientom zaoferować kompleksowe usługi gastronomiczne oraz ofertę sklepową – podkreśliła Patrycja Klarecka.
PKN Orlen ma ok. 1 700 stacji w Polsce. Przedstawiciele spółki zapowiadają, że jeśli koncepcja „drive through” się sprawdzi, będzie wdrażana w innych stacjach, głównie znajdujących się przy autostradach. Niestety, na Podlasiu nie mamy autostrad, ale w ciągu kilku lat mają być użytkowane drogi ekspresowe. Być może do tego czasu Orlen swoje usługi rozciągnie także i na tego rodzaju trasy.
(Źródło: http://kurier.pap.pl/biznes/dwie-minuty-i-30-sekund-nowy-rekord-szybkosci-obslugi-na-stacji-orlenu/ oprac. Cezarion/ Foto: ASM)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie