Reklama

E-wizyty stają się faktem

09/11/2020 13:10

Sprawy w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych można załatwiać podczas wideorozmowy z urzędnikiem. To nowość, która właśnie jest wprowadzana. Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach tej instytucji. Na wirtualne spotkanie możemy umówić w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i we Wrocławiu. Od 26 października mogą z nich również korzystać mieszkańcy Chorzowa, Rybnika Sosnowca i Zabrza. W Białymstoku wideorozmowy będą możliwe od 29 października.

Na e-wizytę możemy umówić się tylko do placówki ZUS, która jest właściwa ze względu na miejsce naszego zamieszkania. Płatnicy składek mogą skontaktować się z jednostką ZUS właściwą ze względu na adres ich firmy. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane, wybieramy dzień i godzinę spotkania, a także wskazujemy temat rozmowy.

W pierwszym tygodniu działania e-wizyt z nowej możliwości kontaktu z ZUS skorzystało 300 osób. Średnio połączenie online z ekspertem trwało 10 minut. Najdłuższa rozmowa zajęła 28 minut. Klienci, którzy skorzystali z takiej formy kontaktu zwracali uwagę, że usługa jest bardzo prosta, wygodna i pozwala załatwić własną sprawę w ZUS. Tak przynajmniej informują nas przedstawiciele instytucji.

Rozmówczyni z Poznania była jedną z pierwszych klientek, która skorzystała z e-wizyty w ZUS. Jest emerytką, która nadal pracuje. Interesowała ją kwestia złożenia wniosku o przeliczenie emerytury. Z jej relacji dowiedzieliśmy się, że wszystko odbyło się płynnie, a klientka uzyskania odpowiedzi na wszystkie pytania. Po rozmowie stwierdziła, że to bardzo dobra i wygodna forma kontaktu. Zapewniała, że będzie z niej korzystać i na pewno polecę ją znajomym - mówi Katarzyna Krupicka, rzeczniczka prasowa ZUS w wojewodztwie podlaskim.

Kolejna klientka z Warszawy, która również w pierwszym dniu rozmawiała online z pracownikiem ZUS, także miała potwierdzić, że wszystko było bardzo przejrzyste. Nie było żadnych problemów z umówieniem się na e-wizytę. Co więcej, okazało się, że rozmowa przez internet może odbyć się w bardzo dogodnym dla niej terminie. Bardzo spodobało jej się to, że była możliwość potwierdzenia tożsamości, dzięki czemu pani z ZUS mogła udzielić jej szczegółowych informacji, a nie tylko ogólnych. Nie była to rozmowa o przysłowiowym Kowalskim, tylko o konkretnej klientce i o jej sprawie.

Wszystkie osoby korzystający z e-wizyty chwalili też jakość techniczną realizowanej usługi. Jedna z obsłużonych pań  zwróciła uwagę na całkowity brak problemów technicznych, a przy wideorozmowie nierzadko zdarza się, że pojawiają się zakłócenia.

Od 29 października e-wizyty w ZUS będą dostępne w kolejnych 14 oddziałach ZUS, w tym również w Białymstoku, a od 4 listopada będzie można je umówić w całej Polsce. Chcąc porozmawiać z ekspertem wybierzmy prywatne, ciche miejsce z neutralnym tłem, np. jasną ścianą. Do tego celu wykorzystajmy urządzenie z kamerą, np.  komputer, laptop, tablet lub telefon.

(Oprac. P. Walczak / Foto: pixabay.com)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do