Reklama

Jeden Numer – platforma komunikacyjna dla urzędów miast. Ale nie w Białymstoku

23/05/2016 13:15


Smsem, mailem, przez aplikację, portal lub telefon. W ramach usługi Jeden Numer mieszkańcy mogą kontaktować się z urzędem miasta za pomocą różnych narzędzi. Niestety na razie nie w Białymstoku.

Integrated Solutions, wyspecjalizowany integrator ICT należący do Orange Polska, wprowadza nową usługę dla sektora administracji publicznej. Jeden Numer to rozwiązanie, które ułatwia komunikację mieszkańców z władzami lokalnymi. Powstał z myślą o ułatwieniu mieszkańcom zgłaszania spraw wymagających interwencji służb miejskich, jak na przykład popsuta latarnia, studzienka czy dziura w jezdni.

Jeden Numer integruje numer telefoniczny, portal internetowy i aplikację mobilną Contact Center urzędu i systemem CRM (Customer Relationship Management) dla mieszkańców. Zgłaszane za jego pomocą sprawy są przydzielane do poszczególnych jednostek instytucji, a mieszkaniec otrzymuje informację o statusie zgłoszenia.

Tworząc Jeden Numer wzorowaliśmy się na sprawdzonych projektach, jak np. numer 311 w Nowym Jorku czy 19 115 w Warszawie. Tak powstała usługa, która aktywnym mieszkańcom daje nowoczesny sposób kontaktu z urzędem, pracownikom urzędu – rozwiązanie Contact Center i CRM, a wszystkim – bardziej przyjazne i efektywniej zarządzane miasto – wyjaśnia Dariusz Jędrzejczyk, dyrektor segmentu klientów kluczowych i korporacyjnych w Orange Polska.



Niestety na razie nie wiadomo czy w Białymstoku skorzystamy z tej usługi. Wiadmo za to na pewno, że Urząd Miejski ma swoje narzędzia do komunikacji. Pytaliśmy rzecznik prasową prezydenta Białegostoku, czy magistrat jest zainteresowany wdrożeniem takiego jednego numeru do kontaktu z mieszkańcami, teraz lub w przyszłości. Pytanie jednak okazało się za trudne. Od ponad tygodnia urząd się zastanawia, co powiedzieć, mimo że obiecano nam pilne udzielenie odpowiedzi w tej sprawie. Dodamy tylko, że obecny system wymaga wyszukiwania odpowiednich numerów telefonów, adresów mailowych oraz innych danych teleadresowych. Nie ma możliwości skorzystania wyłącznie z jednego numeru, który byłby tak samo znany jak numer policji lub straży miejskiej.

Nowy system do kontaktu urzędu z mieszkańcami oprócz funkcji związanych z rejestracją, przydzielaniem zgłoszeń i automatyzacją obsługi telefonicznej, pozwala również na generowanie raportów. Dzięki temu w łatwy sposób można m. in. sprawdzić, w których dzielnicach dokonano najwięcej zgłoszeń, czego dotyczyły oraz ile czasu zajęło ich rozwiązanie.

Jeden Numer to także narzędzie do aktywizacji społecznej mieszkańców. Wpisuje się w koncepcję smart city i wspiera technologiczny rozwój miasta. Bazuje na systemach localspot firmy Xentivo, Visual Contact Center Studio oraz usługach szybkiej i bezpiecznej transmisji danych w sieci Orange Polska.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: sxc.hu/ telephone)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do