
Pisaliśmy już, że Krajowa Administracja Skarbowa zachęca do umawiania wizyt w urzędach skarbowych online, poprzez usługę "Umów wizytę w urzędzie skarbowym". Kolejną instytucją jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych, co ma oczywiście związek z trwającą epidemią koronawirusa - mniej interesantów w tym samym czasie to większe bezpieczeństwo. Sprawdzamy, w jaki sposób umawiać wizytę i jakie informacje ze strony klienta będą przy tym potrzebne.
Na wizytę w ZUS można umówić się przez Platformę Usług Elektronicznych lub telefonicznie. Wystarczy zalogować się do PUE ZUS na stronie www.zus.pl oraz wybrać placówkę, w której ma się odbyć wizyta oraz jej termin. Klienci, którzy nie mają jeszcze założonego tam profilu, mogą taką wizytę umówić telefonicznie. Wybierając konkretną datę i godzinę spotkania z ekspertem, unikniemy czekania na obsługę. Aby zarezerwować wizytę w jednej z placówek oddziału ZUS w Białymstoku, należy zadzwonić pod nr telefonu 87 565 27 13.
Podczas rezerwacji wizyty trzeba podać swoje dane - imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy wskazać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS oraz podać dzień i godzinę wizyty. Na podany numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.
Z doradcą można także porozmawiać online bez wychodzenia z domu, poprzez e-wizytę. Informacje odnośnie tej formy: www.zus.pl/e-wizyta.
(Piotr Walczak / Foto: pixabay.com)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie