
Herbata Lipton staje się jeszcze bardziej zielona.
Do końca roku 2022 całościowo wyeliminuje plastik ze swoich opakowań
oraz przejdzie na torebki pochodzenia roślinnego.
Marka Lipton podejmuje kolejny krok, aby wspierać środowisko. Lider w kategorii “no waste, no trace” w partnerstwie z organizacją Rainforest Alliance i Ethical Tea Partnership zmienia opakowania herbaty, aby były w pełni wykonane z surowców pochodzenia roślinnego, biodegradowalne oraz nadawały się do recyclingu. Firma dąży również do wyeliminowania folii plastikowej z opakowań herbaty w całej Europie[1].
Zmiany Lipton obejmują:
- Wiemy, że większość (90%) ludzi chce żyć w bardziej zrównoważony sposób, ale prawie połowa z nich (40%) nie wie, jak może tę ideę przełożyć na codzienność[4]. Jako lider kategorii herbat w Polsce, chcemy poprowadzić przemysł herbaciany w kierunku bardziej zrównoważonych praktyk. Dlatego przyspieszamy nasze przejście na w pełni odnawialne i oparte wyłącznie na materiałach pochodzenia roślinnego. To dla nas bardzo ważne aby eliminować plastik i wybierać rozwiązania sprzyjające gospodarce o obiegu zamkniętym. – podkreśla Anna Tryfon, Lipton Brand Manager – Nowe, bardziej przyjazne środowisku opakowania Lipton stopniowo wchodzą już na rynek Polski, całe portfolio marki w organicznych opakowaniach zobaczymy na półkach sklepowych do końca 2022 roku.
Nowe torebki herbaty Lipton wyprodukowano z papieru i odnawialnego materiału roślinnego (PLA)[5]. Oznacza to, że można je kompostować lokalnie w warunkach przemysłowych poprzez zbiórkę odpadów spożywczych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom marce uda się zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów w całym łańcuchu życia produktu.
Nowy projekt opakowania Lipton zawiera cienką powłokę biokomponentu na wewnętrznej stronie pudełek kartonowych dzięki czemu zapewnia świeżość i aromat herbaty, aż do momentu jej otwarcia przez konsumenta. Ponadto wszystkie opakowania kartonowe Lipton są wyprodukowane na bazie materiałów pochodzących z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony i posiadają certyfikat PEFC[6].
- Wizją marki Lipton jest wytwarzanie wyjątkowej, wysokiej jakości herbaty, która nie pozostawia żadnych odpadów dzięki wykorzystaniu w pełni odnawialnych źródeł. W naszych torebkach i opakowaniach herbaty używamy materiałów pochodzenia roślinnego, które można zwrócić naturze. Naszym celem jest wykorzystywanie takich rozwiązań na jak najszerszą skalę, aby były dostępne dla każdego. – dodaje Anna Tryfon, Lipton Brand Manager.
Herbaty Lipton w nowych biodegradowalnych opakowaniach pochodzenia roślinnego dostępne są już na polskim rynku, a całe portfolio zostanie wymienione do końca 2022 roku.
[1] Kraje europejskie obejmowały: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria, Portugalia i Wielka Brytania.
[2] Kompostowalnych w warunkach przemysłowych.
[3] Na podstawie wolumenów sprzedanych Lipton i Elephant w powyższych krajach w 2020 roku.
[4] GlobeScan i IKEA Research, całkowita wielkość próby 31 428 dorosłych (w wieku 18+) w 30 krajach, sierpień-wrzesień 2019
[5] https://pl.wikipedia.org/wiki/Polilaktyd
[6] https://www.dekra-certification.com.pl/certyfikacja-fsc-i-pefc.html
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie