
W przyszłym miesiącu ma ruszyć duża akcja promocyjna województwa podlaskiego w mediach ogólnopolskich. Zaplanował ją Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, ponieważ w kontekście planów wakacyjnych Polaków wiadomo już, że w dużej mierze będą je chcieli spędzić we własnym kraju.
Województwo podlaskie jest idealnym miejscem do spędzania urlopów i wakacji w czasach, kiedy w innych rejonach Europy lub świata, nie jest bezpiecznie z powodu nieustępującej epidemii koronawirusa. Popularne dotąd kurorty i miejsca chętnie odwiedzane przez turystów będą traciły na rzecz takich regionów jak między innymi Podlasie, gdzie jest dużo przestrzeni, gospodarstw agroturystycznych, domków letniskowych, ale przede wszystkim spokoju. To potwierdzają wstępnie serwisy internetowe zajmujące się branżą turystyczną.
Choć nie padają jeszcze konkretne popularne kierunki tegorocznych wyjazdów urlopowych, to zapytania oraz rekordy w wyszukiwarkach internetowych wskazują, że turyści w tym roku będą poszukiwać do wypoczynku miejsc, w których tłumów nie będzie. Czyli miejsc, gdzie jest dużo przestrzeni, świeżego powietrza i zwyczajnie obcowania z naturą. Wiedzą o tym władze województwa podlaskiego, które już od kwietnia prowadzą szereg działań promocyjnych wraz z Podlaską Regionalną Organizacją Turystyczną.
- Faktycznie jest tak, bo takie informacje do nas docierają, że Polacy będą w większości chcieli wypoczywać tutaj u nas, w kraju. A ja bym chciał, żeby odpoczywali tutaj u nas, w województwie podlaskim. To jest dla mnie bardzo ważne. Ale my nie czekaliśmy. Nasze działania już zostały podjęte w kwietniu. To jest kilka akcji naszej Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, czyli „Wspierajmy lokalny biznes”, to kwestie „Wybierz Voucher”, „Kamperem przez Podlaskie”, to są takie akcje, w których nasza Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna uczestniczyła i brała udział – mówił w miniony poniedziałek na antenie Polskiego Radia Białystok marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki.
I faktycznie na nośnikach w mediach społecznościowych należących do województwa podlaskiego można było znaleźć bardzo wiele informacji na ten temat. Szczególnie tych dotyczących wspierania lokalnego biznesu, tak wypoczynkowego, jak i kulinarnego, które są ze sobą dość mocno związane. Jednak, aby zachęcić duże grono mieszkańców Polski do spędzania urlopów w naszym regionie, wkrótce będzie zorganizowana dość duża akcja promocyjna.
- Przygotowujemy się w czerwcu, bo chcemy mieć dużą promocję województwa podlaskiego w telewizji publicznej, w „jedynce” i w „dwójce”. Będzie to ciąg takich spotów, które będą przedstawiały piękno naszego województwa – wyjaśnił marszałek Artur Kosicki.
Jak wynika z danych portalu Noclegowo.pl, który między innymi bada preferencje turystyczne Polaków, największy spadek zainteresowania w stosunku do zeszłego roku wystąpił w przypadku Gdańska – 86%, oraz Zakopanego – 77%. Z uwagi na zagrożenie koronawirusem turyści wolą zarezerwować wypoczynek w obiekcie noclegowym, w którym styczność z innymi ludźmi jest ograniczona do minimum. Podlasie może się zatem okazać doskonałym wariantem wakacyjnym.
(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: BI-Foto)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie