Od pewnego czasu właściciele smartphonów oraz tabletów mogą korzystać z bezpłatnego oprogramowania - I love Polska Wschodnia. Autorzy oprogramowania z myślą o użytkownikach przygotowali ciekawą atrakcje.
Dzięki „apce” przeznaczonej na systemy operacyjne Android i iOS, osoby posługujące się urządzeniami mobilnymi mogą logować się w określonych miejscach. Za każdy „check in” przyznawana jest określona ilość punktów. Po osiągnięciu odpowiednio wysokiego wyniku można wymieniać je na nagrody. Pośród dostępnych upominków znalazły się m.in. kubki termiczne, koszulki z nadrukiem czy plecaki turystyczne.
Ci, którzy w ciągu najbliższych kilku dniach odwiedzają parki naukowo-technologiczne, współfinansowane ze środków Programu Rozwój Polski Wschodniej mają szansę na zasilenie swojego konta podwójną liczbą punktów.
- Mechanizmy grywalizacyjne i wirusowe zyskują coraz większą popularność w marketingu, co jest widoczne również w promocji regionów – uważa Tomasz Michniewicz z agencji LemonTea.pl.- Przykład takich aplikacji jak „I love Polska Wschodnia”, czy też portali typu Forsquare pokazuje jak w prosty sposób, dzięki banalnej czynności jaką jest np. meldowanie można sprawić, że użytkownicy sami stają się ambasadorami promowanych treści. Trzeba jednak pamiętać, że w aplikacjach mobilnych liczy się przede wszystkim użyteczność, dlatego sukces I love Polska Wschodnia będzie zależał głównie od stabilności jej działania we wszystkich przewidzianych miejscach, a także od tego czy będzie dostarczała użytecznych, a przede wszystkim aktualnych treści.
Dotychczas użytkownicy oprogramowania przygotowanego w ramach promocji Programu Rozwój Polski Wschodniej najczęściej logują się w Białymstoku oraz Lublinie. Na liście najczęściej odwiedzanych miejsc znajdują się głównie Punkty Informacyjne Fundusze Europejskie, zabytki oraz inne atrakcyjnych turystycznie finansowane dzięki unijnemu wsparciu.
Komentarze opinie