Reklama

Najlepsze marki samochodów - sprawdź to

22/10/2016 18:07

Zaskoczenia, jeśli chodzi o fotel lidera, nie ma żadnego. Niepodzielnie króluje tutaj Toyta i to od wielu lat. Ranking Best Global Brands 2016 firmy Interbrand już po raz 13. potwierdził, że jest to najcenniejsza marka motoryzacyjna. Ale ci znajdujący się na dalszych pozycjach także się chwalą. Na przykład Hyundai szczyci się tym, że na liście najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych jest co prawda na szóstym miejscu, ale wyprzedza tak uznane, jak Audi, Volkswagen, Nissan czy Porsche.

Wartość marki, jaką jest Toyota, wzrosła o 9% w porównaniu do 2015 roku i wynosi 53,6 mld dolarów. W zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż zajęła ona piąte miejsce, awansując o jedną pozycję, wyprzedzając IBM. Dalej są Samsung, Amazon i Mercede-Benz. Na pierwszych czterech pozycjach rankingu natomiast znaleźli się tacy technologiczni giganci jak Apple, Google i Microsoft, a także Coca Cola. Ranking Interbrand powstaje w oparciu m.in. o wynik finansowy firmy oraz działania marketingowe.

Wracając do motoryzacji, to w setce marek w ogóle zmieściło 15 z tej branży, w nawiasach zaogrąglona wartość w miliardach dolarów:
1. Toyota (53,6),
2. Mercedes-Benz (43,5),
3. BMW (41,5),
4. Honda (22,1),
5. Ford (13),
6. Hyundai (12,5),
7. Audi (11,8),
8. Volkswagen (11,4),
9. Nissan (11,1),
10. Porsche (9,5),
11. Kia (6,3),
12. Land Rover (5,7),
13. Harley-Davidson (5,5),
14. Mini (4,1),
15. Tesla (4).

Liderująca Toyota intensywnie inwestuje w nowe technologie, przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa oraz innowacyjnych napędów. Ogromnym osiągnięciem firmy jest wprowadzenie już niemal do wszystkich modeli zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, dostępnych w standardzie lub za niewielką dopłatą. Jednocześnie japoński koncern systematycznie umacnia swoją przewagę w dziedzinie aut hybrydowych, tak pod względem technologicznym, jak i liczby oferowanych modeli i wyników sprzedaży. Firma konsekwentnie dąży do realizacji wizji społeczeństwa opartego na czystej energii i czystym transporcie, niezależnego od paliw kopalnych. Dlatego w 2014 roku wprowadziła na rynek wodorową Toyotę Mirai i pracuje nad kolejnymi wodorowymi modelami. Pracuje nad rozszerzeniem oferty samochodów sportowych o dwa nowe modele oraz bierze udział w wielu prestiżowych rajdach i wyścigach.

Na najwyższą w branży wartość marki wpływ ma także jakość i niezawodność samochodów, serwis oraz podtrzymywanie relacji z klientami.Toyota zainwestowała również miliard dolarów w badania nad sztuczną inteligencją, robotyką i autonomicznymi samochodami. Podjęła współpracę z firmą Microsoft w dziedzinie wykorzystania najnowocześniejszych technologii informatycznych w motoryzacji.

Rok 2016 stoi pod znakiem zmian w designie samochodów Toyoty. Wśród nowych modeli marki z nową stylistyką znalazł się popularny SUV RAV4, dostępny także z napędem hybrydowym, czwarta generacja Priusa, druga generacja Priusa Plug-in Hybrid oraz nowy cross-over C-HR, w wersji benzynowej i hybrydowej. Równocześnie nowy styl otrzymały samochody użytkowe Toyoty – dostawczy PROACE i terenowy pick-up Hilux.

Ciekawy skok o cztery oczka w klasyfikacji ogólnej zaliczył Hyundai Motor, czym pochwalili się naszej redakcji przedstawiciele białostockiego dealera samochodów tego koncernu. Marka zajmuje aktualnie 35. miejsce w rankingu największych marek globalnych, opracowanym przez specjalistów niezależnej agencji Interbrand.

- Pomimo wielu wyzwań, jakie stanęły w ostatnim czasie przed branżą motoryzacyjną, marka Hyundai odnotowała 11,1% wzrost wartości w porównaniu do roku ubiegłego, a jej wartość jest obecnie szacowana na poziomie 12,55 miliarda dolarów. Tym samym Hyundai wyprzedził cztery inne, uznane w świecie marki - chwalą wynik przedstawiciele koncernu.

W zestawieniu marek motoryzacyjnych Hyundai również awansował i jest obecnie na szóstej pozycji, wyprzedzając takich silnych graczy, jak: Audi, VW, Nissan, Porsche.

Rynkowe sukcesy modeli: Creta, Sonata i Tucson, a także wzmocnienie komunikacji filozofii marki Modern Premium, przyczyniły się do zrealizowania przez Hyundaia globalnej sprzedaży na poziomie pięciu milionów samochodów. Kontynuacja ekspansji Hyundaia widoczna będzie także w nowych dla marki obszarach – samochodów ekologicznych, dzięki wprowadzeniu modelu IONIQ w trzech wersjach silnikowych oraz aut sportowych, w ramach nowej linii modelowej N.

Wspomnijmy jeszcze o Kii. Jak wynika z opublikowanej właśnie, ekskluzywnej listy 100 najlepszych marek Światowych (Best Global Brands) Interbrand 2016, globalna wartość marki Kia Motors w porównaniu do roku ubiegłego wzrosła o 12 procent. Tym samym Kia awansowała o pięć miejsc na pozycję 69. wśród najcenniejszych marek na świecie. Przybliżona wartość marki Kia zwiększyła się z 5,7 mld USD w roku 2015 do 6,3 mld USD w roku 2016. Oznacza to aż siedmiokrotny (603%) przyrost w stosunku do roku 2006, kiedy to design przyjęto jako jeden z głównych filarów decydujących o przyszłości firmy i zatrudniono Petera Schreyera.

Najważniejszym prawdopodobnie sukcesem ostatnich 12 miesięcy dla Kii było miejsce lidera w rankingu J. D. Power 2016 Initial Quality Study (badania satysfakcji konsumenckiej podczas pierwszych 90 dni posiadania samochodu). Triumf nad wszystkimi innymi producentami motoryzacyjnymi oznacza, iż po raz pierwszy od 27 lat to marka non-premium uzyskała najwyższą lokatę we wzorcowej dla całej branży ocenie jakości nowego pojazdu.

Tegoroczna, 17. już edycja raportu Best Global Brands jest kompilacją 100 najbardziej wartościowych marek światowych –   na drodze analizy znaczenia siły marki dla konkretnej organizacji produkcyjnej i handlowej – począwszy od oceny oczekiwań konsumenckich aż po zdolność podnoszenia wartości ekonomicznej przedsiębiorstwa. Metodologia stosowana przez Interbrand była pierwszą miarą oceny wartości markowej firmy zgodną ze standardami ISO. Przedmiotem oceny jest szereg elementów mających wpływ na łączną wartość marki – m.in. wyniki finansowe sprzedaży produktów i usług markowych, odgrywana przez daną markę rola w procesie podejmowania konsumenckich decyzji zakupowych oraz siła marki, czyli jej potencjał zapewnienia spodziewanych dochodów w przyszłości.

(Piotr Walczak / Foto: Toyota)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do