Reklama

Najwyższa jakość w zakresie opieki nad pacjentami – Omeda z prestiżowym certyfikatem ISO 9001:2008

19/05/2015 15:37


Humana Medica Omeda otrzymała certyfikat jakości ISO 9001:2008. Certyfikacją została objęta zarówno część ambulatoryjna placówki – poradnie oraz szpital świadczący zabiegi z zakresu chirurgii ogólnej i ortopedii. Klinika posiada umowę z NFZ.

Proces wdrażania przez placówkę Systemu Zarządzania Jakością trwał przeszło pół roku. Był to znaczny wysiłek i wyzwanie – przede wszystkim w zakresie organizacyjnym. Trzeba było przygotować odpowiednią dokumentację, opracować procedury postępowania zarówno w odniesieniu do poradni jak i części szpitalnej, a następnie je wdrożyć i przeszkolić personel – wyjaśnia Andrzej Hościłowicz, prezes Humana Medica Omeda. – Nie wystarczy stworzyć reguły, które pozostaną tylko na papierze, przyjęte założenia muszą zostać sukcesywnie wprowadzane.

Spełnianie restrykcyjnych wymogów ISO, przekłada się w szczególny sposób na organizację pracy. Personel przechodzi szereg dodatkowych szkoleń podnoszących ich kompetencje i kwalifikacje co pozwala im pracować wydajniej, a cała struktura funkcjonuje sprawniej. Najwyższa jakość świadczonej usługi to również brak ewentualnych reklamacji.

Przedstawiciel kliniki zapewnia, że trud się opłacał, bo dla szpitala to znaczne wyróżnienie, na którym   skorzystają pacjenci.

Uzyskanie tak prestiżowego certyfikatu jak ISO to zarazem zobowiązanie do utrzymania najwyższego standardu obsługi pacjenta – dodaje.

Wprowadzenie ISO wiąże się z systematycznym audytem zewnętrznym, który weryfikuje prawidłowość i przestrzeganie przyjętych zasad i procedur. Jak podkreśla doktor Hościłowicz, ISO to maksymalna transparentność placówki, bowiem oznacza zgodę na zewnętrzne, niezależne i obiektywne kontrole jakości. Posiadanie certyfikatu ISO 9001:2008 podnosi więc prestiż szpitala, a systematyczne kontrole zewnętrzne zapewniają mu stabilne działanie.

Co ciekawe, Omeda przygotowując się do wdrożenia ISO była zobowiązana do przeprowadzenia anonimowych ankiet wśród swoich pacjentów, w których m.in. należało ocenić poziom jakości czy satysfakcję z obsługi. Wyniki badania, w którym wzięło udział ponad pół tysiąca pacjentów wskazały jednoznacznie, że nie tylko warunki lokalowe kliniki i dostępność do specjalistów to mocne strony tego miejsca, ale także jakość obsługi i opieki.

Byliśmy ciekawi co o tym sądzą pacjenci i potwierdziło się, że jest to nasza kolejna mocna strona. Poznanie indywidualnych potrzeb naszych pacjentów to zresztą jedna z najważniejszych korzyści wynikających z wprowadzenia tego systemu, a ewentualne uwagi pacjentów traktujemy jako element do  doskonalenia. ISO w sposób systemowy i niezależny będzie swego rodzaju gwarantem wysokiego poziomu – informuje Andrzej Hościłowicz.

(JM)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do