Reklama

Od 16 września kierowcy muszą uważać na krajowej ósemce. Będzie tam obowiązywała zmiana ruchu

15/09/2024 21:54

Od poniedziałku (16 września) w związku z pracami przy węźle Białystok Zachód – łączącym S8 z S19 – nastąpi zwężenie jezdni drogi ekspresowej S8. Będzie to pierwszy z trzech etapów zmian w organizacji ruchu, które planuje wprowadzić białostocki oddział Generalnej Dyrekcji dróg Krajowych i Autostrad.

Od jakich zmian się zacznie

Zmiana organizacji ruchu będzie przebiegać w trzech etapach. W pierwszym, dwutygodniowym etapie jezdnia do Warszawy zostanie zwężona na odcinku ok. 440 m do jednego pasa ruchu (prawego). Wprowadzone zostanie też nowe ograniczenie prędkości – 60 km/h. Jezdnia do Białegostoku również zostanie zwężona na tej samej długości, z pozostawieniem dwóch pasów ruchu oraz wprowadzeniem ograniczenia prędkości – do 100 km/h. Równocześnie będą prowadzone prace nad wykonaniem nawierzchni w pasie rozdziału (pasie zieleni). Po tym nastąpi drugi etap zmiany organizacji ruchu.

Etap drugi i trzeci

W drugim i trzecim etapie obie jezdnie, do Warszawy i do Białegostoku, na długości ok. 730 m, zostaną zwężone do dwóch pasów ruchu. W drugim etapie wyłączona z ruchu zostanie jezdnia do Białegostoku, w trzecim – do Warszawy.

Ruch będzie się odbywał dwoma pasami w każdym kierunku przy wykorzystaniu sąsiedniej jezdni i utwardzonego pasa rozdziału. Jezdnie będą oddzielone od siebie barierami. Pas awaryjny nie będzie dostępny dla użytkowników. Wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wprowadzone zmiany będą obowiązywać przez najbliższe dwa lata.

S19 z węzłem Białystok Zachód

W ramach budowy odcinka S19 Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód powstanie węzeł Białystok Zachód łączący dwie drogi ekspresowe – powstającą S19 z istniejącą S8. W ramach budowy węzła wykonana będzie też przebudowa S8 na długości blisko 2 km.

Powstanie również 13 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty – nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiadukt nad linią kolejową relacji Białystok – Ełk.

Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas) wraz z pasem awaryjnym i będzie przystosowana do obciążeń 11,5 t/oś. Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca, przy zachowaniu wymagań jakościowych GDDKiA.

(Źródło i foto: GDDKiA/ oprac. ASM)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do