Reklama

Opinia o ZUS najlepsza w historii

25/04/2019 13:08

Tak dobrych notowań ZUS jeszcze nie miał. Pozytywnie o tej instytucji wypowiada się blisko połowa Polaków. Zakład Ubezpieczeń Społecznych pozostawił w tyle zarówno Narodowy Fundusz Zdrowia, jak i Krajową Administrację Skarbową. Pozytywnie o nim wypowiada się blisko połowa Polaków. Najwięcej zadowolonych jest wśród osób w wieku 55+, które mają z urzędem systematyczny kontakt.

Pośród centralnych instytucji publicznych, zajmujących się bieżącą obsługą spraw milionów klientów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych cieszy się najwyższą oceną Polaków. Takie dane przekazało Centrum Badania Opinii Społecznej, a dotyczyły one oceny działalności instytucji publicznej.

Pozytywnie o Zakładzie wypowiedziało się 47 proc. respondentów. Co ciekawe opinia Polaków o ZUS jest też lepsza niż o Narodowym Banku Polskim czy Najwyższej Izbie Kontroli. To najlepszy wynik w historii badań CBOS, czyli od 2009 roku. Dotychczas najwyższą oceną Zakład cieszył się w badaniu z września 2017 r. ale było to o 2 punkty procentowe mniej niż w najnowszym badaniu.

Grupą, która najlepiej ocenia Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są osoby w wieku od 55 lat w górę, czyli w dużej mierze emeryci. Na wysokie noty u świadczeniobiorców niewątpliwie przeważający wpływ ma ich stały kontakt z Zakładem i obsługa świadczona przez pracowników ZUS. Na pewno jednak na wzrost ocen przełożyła się wprowadzona usługa specjalnego doradcy emerytalnego.

Badanie CBOS jest kolejnym, które wskazuje na coraz lepsze zdanie Polaków o Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Analiza przeprowadzona pod koniec 2018 roku przez firmę badawczą PBS wskazuje, że aż 72 proc. naszych rodaków jest zadowolonych z usług świadczonych przez ZUS. Najlepszą ocenę w tym badaniu Zakład miał wśród przedsiębiorców, z których aż 76 proc. pozytywnie oceniła obsługę klienta.

(P. Walczak)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do