
Urzędy skarbowe obsługują w swoich budynkach osoby wcześniej umówione. Spotkanie najprościej można umówić poprzez internetowy system rezerwacji, dostępny na stronie podatki.gov.pl. Teraz o zaplanowanym przez internet spotkaniu przypomni wiadomość SMS.
Usługa umawiania wizyty w urzędzie skarbowym umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika. Ułatwia to załatwianie spraw urzędowych i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych skupiskach osób - powiedziała szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.
Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano już cztery miliony wizyt, co daje średnio około 20 tys. wizyt dziennie i 400 tys. miesięcznie. W województwie podlaskim takich wizyt było dotychczas ok. 160 000.
Podatnicy najczęściej odwiedzają urzędy skarbowe, aby uzyskać potrzebne zaświadczenia lub załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi. Ponad połowa wszystkich wizyt dotyczy tych dwóch zagadnień.
Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa. Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza na podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Potwierdzenie rezerwacji otrzymamy na podany adres e-mail.
Ze statystyk Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że z każdym miesiącem przybywa osób, które umawiają wizytę przez internet. Od września tego roku wprowadzono system powiadomień SMS, który z wyprzedzeniem przypomina o terminie wizyty w urzędzie.
Jeżeli zatem ktoś umówił się do urzędu przez internet i podał numer telefonu komórkowego, otrzyma wiadomość z potwierdzeniem rezerwacji. Jeśli umawia się wizytę co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem petent otrzyma dodatkowo przypomnienie SMS.
Warto przypomnieć o trwającym badaniu ankietowym. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze "Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i podała adres e-mail, otrzyma wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. W ten sposób KAS chce pozyskać opinie i wskazówki, co poprawić w pracy urzędów, aby były one jeszcze bardziej przyjazne klientom. Z przeprowadzonych dotychczas badań wynika, że ogólny poziom satysfakcji klientów po umówionej wizycie w urzędzie wynosi blisko 80 proc.
(PW / Foto: pixabay.com)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie