
Lavazza zainaugurowała nowy rozdział swojej obecności na polskim rynku, rozpoczynając w Polsce swoją globalną kampanię „More than Italian”, podkreślającą wszechstronność kawy Lavazza w zaspakajaniu zróżnicowanych gustów i potrzeb konsumentów, we wszystkich jej formach. To także odpowiedź na zmieniające się kawowe preferencje polskich kawoszy, którzy - jak wynika z przeprowadzonego przez Maison&Partners badania – coraz bardziej otwierają się na nowe sposoby przygotowania kawy, doceniając przy tym jej wysoką jakość i autentyczny włoski charakter.
Lavazza uważana jest za synonim włoskiej kawy od z górą 120 lat. Nieprzerwanie przyczynia się do rozpowszechniania kultury picia kawy na całym świecie od chwili założenia firmy w 1895 roku. Jako niekwestionowany kawowy ekspert i producent najwyższej jakości kawy, od lat ceniona jest także przez polskich konsumentów.
Rosnące zamiłowanie do kawy i zmieniające się kawowe nawyki znajdują odzwierciedlenie w wynikach badania Maison&Partners przeprowadzonego wśród polskich konsumentów kawy, zgodnie z którymi 83% ankietowanych deklaruje, że pije kawę codziennie, a 52% nawet kilka razy w ciągu dnia. Respondenci najbardziej preferują kawę mieloną (75%), pijąc ją najczęściej czarną (55%) lub z mlekiem (56%). Inne ulubione rodzaje kawy to: cappuccino (38%) i espresso (32%).
Co ciekawe, wyniki te różnią się w poszczególnych regionach Polski. Z badania wynika, że najwięcej zwolenników kawy bez mleka (kawa czarna i espresso) znajduje się w północnej (45% wskazań) i centralnej (43%) części kraju. Z kolei wielbiciele kaw mlecznych (kawa z mlekiem, cappuccino, caffe latte) przeważają w zachodniej części kraju (53%). Kawy te są bardziej popularne także na południu (48% wskazań dla wszystkich kaw mlecznych) oraz na wschodzie (44%).
Chociaż 72% respondentów przyznaje, że nadal zaparza kawę zalewając ją po prostu wrzątkiem, liczebność tej grupy znacząco spadła w porównaniu z wynikami poprzedniego badania przeprowadzonego w roku 2016 (87%). Polscy kawosze deklarują również, że są otwarci na próbowanie nowych sposobów przygotowywania kawy (57%), co potwierdzają inne wyniki, np. wzrost liczby użytkowników kawiarek Moka (z 8% w roku 2016 do 16% obecnie).
Bez względu na różnice w kawowych preferencjach, zwyczajach i codziennych rytuałach, ogromna większość polskich miłośników kawy przyznaje, że jej jakość ma dla nich duże znaczenie (92%), a 47% uznaje włoskie pochodzenie kawy jako atrybut zapewniający właśnie jej wysoką jakość.
Nieustanne dążenie Lavazzy do doskonałości – poczynając od wiedzy o produkcie, we wszystkich jego aspektach, przez metody i formy serwowania kawy - sprawiło, że włoska marka stała się mistrzem w dostarczaniu „kawowych doświadczeń”, które zaspakajają różnorodne potrzeby miłośników kawy, zawsze gwarantując najlepsze połączenie prawdziwie włoskiego charakteru, tradycji i innowacji.
(BL/ Foto: ASM)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie