Dynamiczny wzrost na rynku zakupów internetowych jest faktem. Polacy traktują sklepy on-line jako naturalne miejsce, w którym mogą nabyć produkty wygodnie i bez wychodzenia z domu. Konsekwencją tego trendu jest wyższa świadomość i wiedza e-klientów na temat praw, jakie ich chronią, a które sprawiają, że zakupy w Internecie są bezpieczne. Wraz z rosnącym zainteresowaniem rosną oczekiwania wobec sklepów internetowych, które konkurując ze sobą o zaufanie klienta przygotowują coraz ciekawsze oferty i usługi.
Trzy najważniejsze elementy, których oczekują klienci to: niska cena, preferencyjne warunki dostawy oraz szeroki wybór produktów – wymienia Rafał Jackiewicz, kierownik marketingu w supermarkecie on-line bdsklep.pl. Badanie przeprowadzone przez bdsklep.pl pokazuje, że niskie ceny produktów to najważniejszy element, decydujący o wyborze sklepu internetowego. Wskazało go 76% ankietowanych. Niskie koszty dostawy wymieniło, jako bardzo ważne, jedynie 2% mniej – dodając, że w tym aspekcie liczy się również krótki czas oczekiwania na zakupy (65% ankietowanych).
- Te dane pokazują, że konsumenci, zanim wydadzą w Internecie pieniądze, w pełni wykorzystują zaletę tego sposobu zakupów, czyli porównywanie cen, które jest powszechnie stosowane. Możliwość odwiedzenia za pośrednictwem komputera, tabletu, czy smartfona wielu sklepów jest sposobem na oszczędzanie – podkreśla Rafał Jackiewicz, kierownik marketingu bdsklep.pl.
Szeroki asortyment sklepu jest niezwykle ważny dla 70% osób. Niemniej ważne są obniżki dla stałych klientów, które są elementem istotnym dla 68% użytkowników. 64% ankietowanych oczekuje natomiast promocji i okresowych wyprzedaży. Na dalszych pozycjach znajdują się elementy takie, jak zaufanie do sklepu (66%), czy szczegółowe opisy produktów (61%). Są one wskazywane często, jako bardzo ważne, jednak widoczne jest, że dla użytkowników ważniejszy jest duży wybór produktów niż ich dokładny opis. Mniejszą wagę ankietowani przywiązują do dostępności porad i fachowych artykułów tematycznych (21%) oraz konsultantów sklepu (18%
Przy wyborze sklepu internetowego, respondenci przede wszystkim zwracają uwagę na niską cenę produktów oraz warunki dostawy. Liczy się dla nich dobra jakość za rozsądną cenę, oczekują zarówno stałych zniżek, jak i okazjonalnych promocji cenowych. Wolą kupować w sprawdzonych sklepach. Jako oferty dla stałych klientów oczekują głównie rabatów cenowych i obniżenia kosztów dostawy. Informacje na temat sklepów czerpią przeważnie z wyszukiwarek internetowych i porównywarek cenowych.
Komentarze opinie