Reklama

Ruszać będzie budowa fragmentów trasy Via Baltica

21/02/2017 18:06

Łącznie będzie to zaledwie 34,5 km nowej trasy. Ale dwa odcinki od węzła Kolno do Stawisk – 16,4 km oraz od Stawisk do Szczuczyna – 18 km mają zostać wybudowane w nowych standardach budownictwa drogowego. W miniony poniedziałek minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał skierowanie do etapu postępowania przetargowego.

Przetarg obejmuje dwa odcinki drogi ekspresowej S61 na północ od Łomży: od węzła Kolno do Stawisk (16,4 km.) i od Stawisk do Szczuczyna (18 km). To fragmenty trasy Via Baltica. W ramach zadania powstanie m.in. kluczowy węzeł w Kolnie, do którego w przyszłości będzie podłączona planowana obwodnica Łomży, a także  druga jezdnia istniejącej obwodnicy Stawisk. Z kolei przetarg na budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna jest już w toku.

Po raz pierwszy przetarg nieograniczony odbędzie się w nowej formule. Polega ona na tym, że przy ocenie ofert w takiej skali – 40 punktów na 100 możliwych – liczyć się będą kryteria pozacenowe. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad stawia przede wszystkim na jakość, organizację pracy u wykonawcy oraz terminowość, a także względy środowiskowe. Taką formę przetargu zapowiadał jeszcze w ubiegłym tygodniu wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

- W najbliższym czasie planujemy przyjąć nowy standard umowy na realizację w formule „Projektuj i Buduj” – powiedział wówczas wiceminister Szmit.

GDDKiA jako inwestor wymaga, aby prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Przypominamy również, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Ale już do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, czyli wymieniony wyżej termin.

Obydwa odcinki trasy Via Baltica będą kosztowały razem blisko miliard złotych. Pierwszy z nich – węzeł Kolno do Stawisk ma zamknąć się w kwocie 450 milionów, drugi – od Stawisk do Szczuczyna do 500 milionów złotych.

Podstawowe dane techniczne obu odcinków:

Przekrój drogi -  2 x 2

Szerokość pasa ruchu – 3,5 m

Szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m

Szerokość pasa dzielącego – 5 m

Nawierzchnia – beton cementowy

Dopuszczalne obciążenie 115 kN/oś

(Cezarion/ Foto: GDDKiA)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do