[caption id="attachment_6540" align="aligncenter" width="700"] Golf 7 powstał na nowej, modułowej płycie podłogowej MQB. Jury szczególnie doceniło solidny montaż, jakość wykończenia oraz liczne systemy wspomagające bezpieczeństwo i użytkowanie (np. kontrola zmęczenia kierowcy, adaptacyjny tempomat).[/caption]
Dzień przed rozpoczęciem salonu w Genewie ogłoszono wyniki prestiżowego konkursu Car Of The Year 2013. Pożądany przez producentów tytuł Samochodu Roku wywalczył Volkswagen Golf 7.
W tym roku do ścisłego finału zakwalifikowało się osiem aut. Jury, złożone z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów Europy (w tym dwóch z Polski), miało trudny wybór. O zwycięstwo walczyły:
* Ford B-Max * Hyundai i30 * Mercedes A Klasy * Peugeot 208 * Renault Clio * Subaru BRZ/Toyota GT86 * Vw Golf * Volvo V40.
Gdy jurorzy podsumowali punkty okazało się, że najnowsza, siódma generacja Golfa zdeklasowała rywali. Kompakt VW zdobył bowiem aż 414 pkt., podczas gdy nr 2, czyli bliźniacze Toyota GT86/Subaru BRZ a) – tylko 202 pkt., a trzecie Volvo V40 - 189 pkt.
Tego auta raczej nikomu przedstawiać nie trzeba. Od debiutu jest najpopularniejszym volkswagenem, a jego standardy do dziś są wzorcem w klasie kompaktów.
- To wspaniały wynik, z którego jesteśmy bardzo dumni. Ta najważniejsza europejska nagroda stanowi doskonałe uzupełnienie listy zdobytych wyróżnień. Ponad 29 mln klientów sprawiło, że Golf stał się kultowym autem - powiedział Martin Winterkorn, prezes VW.
Warto zauważyć, że VW Golf drugi raz jest Car of the Year. Pierwszy raz wygrał ten plebiscyt w 1992 roku (3 generacja). W historii konkursu podobna sztuka udała się jedynie Renault Clio (wygrywało w latach 1991 i 2006).
Aby samochód rywalizował o COTY musi w ciągu roku trafić na rynki minimum pięciu krajów Europy, a sprzedaż musi przekraczać 5 tys. szt. Auta oceniane są według 9 kryteriów: wygląd, komfort, bezpieczeństwo, ekonomia, właściwości jezdne, osiągi, funkcjonalność, ekologia, cena i stosunek jakość-cena.
Dodajmy, że liczba reprezentantów jednego kraju w jury zależy od wielkości rynku motoryzacyjnego w danym państwie. Dlatego najwięcej jurorów - po sześciu - miały: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy i Hiszpania.
Zdecydowanie A Klaa, która udowadnia, że nawet preferujący zachowawczy styl Niemcy, potrafią zrobić ładne auto. A Klasa zupełnie zmieniła styl, a Golf 7 od Golfa 6 różni się światłami. Pod względem wyposażenia niczym się nie różnią, więc pewnie decydowała cena, bo jakość-cena na pewno nie.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Marek - niezalogowany
2013-03-06 06:54:14
Golf - das Auto. Ale co jak co ja wybrał ym nową a klasę mercedesa. Jest piękna!
odpowiedz
Zgłoś wpis
Marta - niezalogowany
2013-03-05 22:08:37
Oj tam Golf to fajne autko :P
odpowiedz
Zgłoś wpis
Halina - niezalogowany
2013-03-05 12:46:43
Zgadzam się. I jak zwykle brakuje mi ceny takiego auta :(
odpowiedz
Zgłoś wpis
ona - niezalogowany
2013-03-05 12:42:09
Komfort - ok, bezpieczeństwo na pewno, ale wygląd na pewno też liczyli? Bo tu akurat szału nie ma. Golf jak to golf, praktyczny bardzo, ale finezja raczej taka toporna
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Zdecydowanie A Klaa, która udowadnia, że nawet preferujący zachowawczy styl Niemcy, potrafią zrobić ładne auto. A Klasa zupełnie zmieniła styl, a Golf 7 od Golfa 6 różni się światłami. Pod względem wyposażenia niczym się nie różnią, więc pewnie decydowała cena, bo jakość-cena na pewno nie.
Golf - das Auto. Ale co jak co ja wybrał ym nową a klasę mercedesa. Jest piękna!
Oj tam Golf to fajne autko :P
Zgadzam się. I jak zwykle brakuje mi ceny takiego auta :(
Komfort - ok, bezpieczeństwo na pewno, ale wygląd na pewno też liczyli? Bo tu akurat szału nie ma. Golf jak to golf, praktyczny bardzo, ale finezja raczej taka toporna