Reklama

Samochód Roku 2013 to Golf

05/03/2013 12:00
[caption id="attachment_6540" align="aligncenter" width="700"] Golf 7 powstał na nowej, modułowej płycie podłogowej MQB. Jury szczególnie doceniło solidny montaż, jakość wykończenia oraz liczne systemy wspomagające bezpieczeństwo i użytkowanie (np. kontrola zmęczenia kierowcy, adaptacyjny tempomat).[/caption]

Dzień przed rozpoczęciem salonu w Genewie ogłoszono wyniki prestiżowego konkursu Car Of The Year 2013. Pożądany przez producentów tytuł Samochodu Roku wywalczył Volkswagen Golf 7.

W tym roku do ścisłego finału zakwalifikowało się osiem aut. Jury, złożone z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów Europy (w tym dwóch z Polski), miało trudny wybór. O zwycięstwo walczyły:

* Ford B-Max
* Hyundai i30
* Mercedes A Klasy
* Peugeot 208
* Renault Clio
* Subaru BRZ/Toyota GT86
* Vw Golf
* Volvo V40.

Gdy jurorzy podsumowali punkty okazało się, że najnowsza, siódma generacja Golfa zdeklasowała rywali. Kompakt VW zdobył bowiem aż 414 pkt., podczas gdy nr 2, czyli bliźniacze Toyota GT86/Subaru BRZ a) – tylko 202 pkt., a trzecie Volvo V40 - 189 pkt.
Tego auta raczej nikomu przedstawiać nie trzeba. Od debiutu jest najpopularniejszym volkswagenem, a jego standardy do dziś są wzorcem w klasie kompaktów.

- To wspaniały wynik, z którego jesteśmy bardzo dumni. Ta najważniejsza europejska nagroda stanowi doskonałe uzupełnienie listy zdobytych wyróżnień. Ponad 29 mln klientów sprawiło, że Golf stał się kultowym autem - powiedział Martin Winterkorn, prezes VW.
Warto zauważyć, że VW Golf drugi raz jest Car of the Year. Pierwszy raz wygrał ten plebiscyt w 1992 roku (3 generacja). W historii konkursu podobna sztuka udała się jedynie Renault Clio (wygrywało w latach 1991 i 2006).

Aby samochód rywalizował o COTY musi w ciągu roku trafić na rynki minimum pięciu krajów Europy, a sprzedaż musi przekraczać 5 tys. szt. Auta oceniane są według 9 kryteriów: wygląd, komfort, bezpieczeństwo, ekonomia, właściwości jezdne, osiągi, funkcjonalność, ekologia, cena i stosunek jakość-cena.

Dodajmy, że liczba reprezentantów jednego kraju w jury zależy od wielkości rynku motoryzacyjnego w danym państwie. Dlatego najwięcej jurorów - po sześciu - miały: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Włochy i Hiszpania.

(pam)
Fot. VW

 
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Andrzej - niezalogowany 2013-03-06 10:46:17

    Zdecydowanie A Klaa, która udowadnia, że nawet preferujący zachowawczy styl Niemcy, potrafią zrobić ładne auto. A Klasa zupełnie zmieniła styl, a Golf 7 od Golfa 6 różni się światłami. Pod względem wyposażenia niczym się nie różnią, więc pewnie decydowała cena, bo jakość-cena na pewno nie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marek - niezalogowany 2013-03-06 06:54:14

    Golf - das Auto. Ale co jak co ja wybrał ym nową a klasę mercedesa. Jest piękna!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marta - niezalogowany 2013-03-05 22:08:37

    Oj tam Golf to fajne autko :P

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Halina - niezalogowany 2013-03-05 12:46:43

    Zgadzam się. I jak zwykle brakuje mi ceny takiego auta :(

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ona - niezalogowany 2013-03-05 12:42:09

    Komfort - ok, bezpieczeństwo na pewno, ale wygląd na pewno też liczyli? Bo tu akurat szału nie ma. Golf jak to golf, praktyczny bardzo, ale finezja raczej taka toporna

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do