Reklama

Trzy nowe przystanki kolejowe na Podlasiu. Są potrzebne podróżnym

03/01/2020 18:13

W województwie podlaskim PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały stacje i przystanki na trasie z Białegostoku do Czeremchy. Od 15 grudnia podróżni korzystają z trzech nowych przystanków – Orzechowicze, Hryniewicze, Białystok Nowe Miasto. Będzie lepszy dostęp do kolei. Inwestycja za ponad 65 mln zł, jest współfinansowana z PO Polska Wschodnia.

Kończy się realizacja projektu, obejmującego przebudowę 6 stacji i przystanków na linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki). Od 15 grudnia zostaną udostępnione trzy nowe przystanki: Orzechowicze, Hryniewicze i Białystok Nowe Miasto – położony w rejonie południowego osiedla w Białymstoku. Z przebudowanych peronów podróżni korzystają już na stacjach Bielsk Podlaski, Strabla i przystankach Zimnochy, Hołówki Duże, Białystok Stadion. Nowe i przebudowane przystanki zdecydowanie poprawiają dostęp do kolei w regionie Podlasia.

Nowe przystanki posiadają perony jednokrawędziowe. Platformy mają wysokość dostosowaną do wysokości kursujących na trasie szynobusów, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przygotowano ławki i wiaty oraz czytelne oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach zamontowano ekonomiczne, energooszczędne oświetlenie ledowe. Dojścia do pociągów są przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Zakres wykonanych prac objął nie tylko perony. Na trasie Białystok – Lewki wykonawca przebudował 7 km torów i wymienił 15 rozjazdów, co przełoży się na sprawne podróże pociągami. Modernizacja 25 przejazdów kolejowo-drogowych ułatwi ruch drogowy oraz zwiększy poziom bezpieczeństwa na trasie kolejowej. Kierowców o zbliżającym się pociągu ostrzegą nowe sygnalizatory z czerwonym światłem oraz rogatki. W ramach modernizacji przebudowano również 12 obiektów inżynieryjnych. Pociągi jeżdżą wyremontowanym mostem na rzece Narew.

W kolejnych miesiącach, w ramach następnego etapu prac, przygotowywane będą urządzenia sterowania ruchem dla zapewniania sprawnego i szybszego przejazdu pociągów. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych dopuszczeń pociągi towarowe pojadą z prędkością 80 km/h a pociągi pasażerskie 120 km/h, co przełoży się na skrócenie podróży na trasie z Czeremchy do Białegostoku. Zwiększy się także przepustowość linii.

Zadanie o nazwie „Prace na linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski (Lewki)” o wartości 65,5 mln zł jest realizowane przy współudziale środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Na projekcie będą wykonywane dodatkowe prace, dlatego termin wykonania robót został zmieniony na II poł. 2020 roku.

(Źródło i foto: PKP PLK/ oprac. ASM)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do