Reklama

Tylko do końca listopada można starać się o 300 plus. We wnioskach nierzadko są błędy

30/09/2022 13:06

Urzędnicy twierdzą, że większość uprawnionych rodziców i opiekunów złożyła już wnioski o świadczenia 300 plus z programu "Dobry Start". Na ich konta trafił już ponad miliard złotych. W województwie podlaskim wypłacono do tej pory 30 mln zł.

Obsługą programu zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski przyjmuje od lipca. Jeżeli rodzic złożył poprawnie wypełniony wniosek w lipcu lub sierpniu i dołączył do niego wszystkie niezbędne dokumenty, to ma gwarancję wypłaty świadczenia nie później niż do końca września.

Z danych, które otrzymaliśmy, wynika, że do 31 sierpnia w województwie podlaskim wpłynęło 81,6 tys. wniosków o świadczenia na 119 tysięcy dzieci. Wypłacona do tej pory w regionie kwota wyniosła 30 mln zł.

Rodzice, którzy jeszcze nie złożyli wniosków, mogą to zrobić do 30 listopada wyłącznie przez internet - za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS, bankowości online lub portalu Emp@tia. Co istotne: jeśli wnioski zostaną złożone we wrześniu, październiku lub listopadzie, to pieniądze trafią na konta w ciągu kolejnych dwóch miesięcy.

ZUS przypomina, że obojętnie jaka jest nieprawidłowość we wniosku o świadczenie 300 plus, wymaga ona dodatkowej weryfikacji i przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, a to wydłuża czas rozpatrzenia podania.

Najczęściej popełniane błędy to nieprawidłowy PESEL dziecka i błędny numer rachunku bankowego. Zdarzają się również sytuacje, że oboje rodzice wnioskują o świadczenie na to samo dziecko. Ponadto nierzadko do wniosków nie są dołączane wymagane dokumenty albo są one niewłaściwe, czasami dodane są niepotrzebnie.

W sytuacji, gdy w sprawie jest konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z wnioskodawcą, na profilu PUE ZUS klienta zamieszczane jest wezwanie z prośbą o uzupełnienie wniosku. O wystawieniu takiego pisma urzędnicy informują w wiadomości SMS i e-mail.

Niestety, wielu rodziców nie reaguje na wezwania - przyznaje Katarzyna Krupicka z białostockiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. - Brak odpowiedzi zwrotnej skutkuje tym, że świadczenie w dalszym ciągu nie może zostać przyznane.

(Oprac. P. Walczak)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do