Reklama

Urodziny wydziału UwB

13/11/2013 12:00



Społeczność Wydziału Historyczno-Socjologicznego Uniwersytetu w Białymstoku obchodzi dziś hucznie urodziny. Tegoroczny jubileusz jest szczególny, bo zbiega się z piętnastą rocznicą utworzenia Instytutu Socjologii. Do wspólnego świętowania organizatorzy zaprosili studentów, doktorantów, pracowników, ale też absolwentów wydziału.


Na urodzinowych gości tradycyjnie będzie czekał tort, ale w programie jest też m.in. turniej piłki nożnej, konkursy, spotkania z obecnymi i byłymi studentami wydziału zaangażowanymi w działalność kół naukowych. Studenci zaprezentują też własnoręcznie nakręcony film promocyjny.


Będzie też specjalna atrakcja: inscenizacja strajku studenckiego. Ma przybliżyć atmosferę wydarzeń sprzed 30 lat, kiedy to żacy przejmowali budynek PZPR. Wydział zostanie odpowiednio przystrojony w transparenty. Po uczelnianych korytarzach będą chodziły patrole milicji, bacznie obserwujące grupki studentów ubranych w stroje z czasów późnego PRL. Jak mówią organizatorzy – wszystko po to, aby odtworzyć specyficzną atmosferę tamtych dni i pokazać, w jakie działania kiedyś angażowali się studenci. Będzie się też można spotkać z autentycznymi uczestnikami studenckiego strajku sprzed 30 lat – absolwentami, a obecnie pracownikami uniwersytetu.


Po południu zaplanowana została natomiast debata „Czy Białystok jest miastem studenckim”. Jest to kontynuacja debaty z grudnia ubiegłego roku. Zostali na nią zaproszeni działacze wszystkich organizacji studenckich z Białegostoku. Uczestnicy spotkania spróbują prześledzić, co w akademickim życiu miasta zmieniło się na lepsze, a co na gorsze w ciągu minionych kilkunastu miesięcy. Organizatorzy zapowiadają, że finałem dyskusji będzie spisanie postulatów – także tych pod adresem samych studentów i zrzeszających ich organizacji.


Dokładny opis uroczystości znajduje się TUTAJ


(JP)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do