
W październiku Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził e-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem na zdalną wideokonsultację. Od 4 listopada e-wizyta jest dostępna we wszystkich placówkach ZUS w całym kraju.
Białostoccy urzędnicy apelują, by w przypadku umówionej e-wizyty, gdy petentowi wypadło coś ważnego albo okaże się, że już nie jest potrzebna, zrezygnować z wideoporady, aby mógł skorzystać z niej ktoś inny.
W październiku zarezerwowano 1 122 e-wizyty w ZUS. W przypadku 350 nie pojawili się na nich umówieni klienci. Tylko co szósta z tych osób zrezygnowała wcześniej za pomocą odpowiedniego systemu. Tymczasem nie odwołując spotkania, którego już nie potrzebujemy, pozbawiamy inne osoby możliwości skorzystania z nowej usługi.
Przypomnijmy, że bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji oraz w dniu e-wizyty, ZUS przekazuje link do rezygnacji z zaplanowanego spotkania, jeśli klientowi coś wypadło albo już go nie potrzebuje.
Apelujemy, aby korzystać z tej funkcji, jeśli wiemy, że nie weźmiemy udziału w e-wizycie, ponieważ w tym czasie połączyć się może ktoś inny w równie ważnej i pilnej sprawie - tłumaczą przedstawiciele białostockiego oddziału ZUS.
Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach, a od 4 listopada można je umówić w całej Polsce. Cieszą się one coraz większym zainteresowaniem. Tematy rozmów są bardzo zróżnicowane - począwszy od pytań dotyczących możliwości wspólnego opodatkowania małżonków, przez wyliczenie prognozowanej emerytury, jak również składanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych. W Białymstoku wideokonsultacje działają od 29 października. Tutejsi eksperci rozmawiali już z ponad pięćdziesięcioma osobami.
Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzyma wiadomość SMS z przypomnieniem o e-wizycie - na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu spotkania, godzinę przed rozmową, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS. Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W wideospotkaniu może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli uczestnik rozmowy ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
(P. Walczak / Foto: pixabay.com)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie