
Postęp, jaki zachodzi ostatnio w segmencie aut elektrycznych, stanowi największą zmianę w historii motoryzacji od lat. Po raz pierwszy od ponad wieku samochody poruszają się bez silnika benzynowego lub wysokoprężnego w komorze silnika i mają akumulator zintegrowany z nadwoziem, zmieniając samą koncepcję motoryzacji u samych podstaw. Nowy, w pełni elektryczny SUV XC40 zadebiutował w trzecim kwartale tego roku. Już wkrótce pojawi się w regularnej sprzedaży w salonach dealerskich.
Sprawdź obecną ofertę Volvo Białystok. Wypełnij formularz kontaktowy, a doradcy skontaktują się z Tobą: www.nordauto-bialystok.volvocars-partner.pl/modele/xc40
Od początku zakładano, że ten pierwszy w pełni elektryczny pojazd Volvo musiał być tak bezpieczny, jak wszystkie inne modele tej marki. Krótko mówiąc - musiał być jednym z najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Wbrew pozorom brak silnika spalinowego w komorze silnika stanowi dla inżynierów spore wyzwanie, by należycie usztywnić nadwozie. Oto jak uporali się z tym zadaniem.
Bez względu na to, co napędza nasz samochód, czy silnik elektryczny, czy spalinowy, Volvo musi być bezpieczne - powiedziała Malin Ekholm, szef ds. Bezpieczeństwa w Volvo Cars. - W pełni elektryczny XC40 będzie jednym z najbezpieczniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek zbudowaliśmy.
Opierając się na najwyższych standardach bezpieczeństwa bazowego modelu XC40, inżynierowie bezpieczeństwa Volvo Cars musieli całkowicie przeprojektować i wzmocnić przednią część nadwozia, w której nie ma silnika spalinowego. Nie ma zatem elementu, który by ją usztywniał. Samochód elektryczny w ofercie Volvo nie ma żadnej taryfy ulgowej w zakresie bezpieczeństwa.
Podstawy bezpieczeństwa są takie same w przypadku tego samochodu, jak w każdym innym Volvo. Ludzie są w środku, a samochód musi być zaprojektowany tak, aby był dla nich bezpieczny - dodała Malin Ekholm.
W porównaniu do standardowego modelu XC40, nadwozie wersji elektrycznej zostało wzmocnione klatką bezpieczeństwa chroniącą zarówno przestrzeń pasażerską, jak i akumulatory auta. Elementy klatki wykonano z wytłaczanego aluminium. Tworzy ona kontrolowaną strefę zgniotu wokół akumulatora i jest całkowicie zintegrowana z karoserią.
Podwozie XC40 od początku było projektowane z myślą o napędzie elektrycznym. Dlatego duże akumulatory zostały zintegrowane z podłogą karoserii. Taką ich lokalizację założono na samym początku projektowania. Ten zabieg obniża środek ciężkości auta, poprawia jego prowadzenie i zmniejsza ryzyko dachowania.
Tył nadwozia usztywniono elementami elektrycznego układu napędowego ściśle zintegrowanego z konstrukcją karoserii. W razie wypadku jego elementy działają jako wzmocnienie struktury nadwozia i rozpraszają energię uderzenia, chroniąc tylną część przedziału pasażerskiego.
Wraz z premierą elektrycznego XC40 zadebiutowały kolejne systemy bezpieczeństwa aktywnego. Jest to pierwszy model Volvo wyposażony w nową platformę czujników Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) z oprogramowaniem opracowanym przez Zenuity, spółkę joint venture należącą do Volvo Cars i Veoneer.
Nowa platforma ADAS to nowoczesny system bezpieczeństwa czynnego, który składa się z szeregu radarów, kamer i czujników ultradźwiękowych. Zaprojektowano go tak, by można go było łatwo przeszczepić do różnych modeli. W przyszłości może też posłużyć do wprowadzenia technologii jazdy autonomicznej.
Więcej o samochodach Volvo na stronie Volvo Białystok Nord Auto. Zachęcamy do wypełnienia formularza kontaktowego: www.nordauto-bialystok.volvocars-partner.pl/modele/xc40
(PW / Artykuł partnerski / Foto: Volvo)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie