
Trudny czas pandemii koronawirusa nie wyeliminował szkoleń skierowanych do klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, jedynie zmienił ich formę. Tradycyjna formuła spotkań zastąpiona została szkoleniami online, które odbywają się za pośrednictwem narzędzia Cisco Webex Meeting.
Aby wziąć udział w webinarium, niezbędne jest posiadanie przez uczestnika komputera z dostępem do internetu. Tematyka szkoleń jest różnorodna: od emerytur, rent, zasiłków, ulg w opłacaniu składek, poprzez podleganie ubezpieczeniom społecznym, po sprawy związane z obsługą konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
Urzędnicy tłumaczą, że szkolenia zawsze starają się dopasować do potrzeb klientów, a liczba uczestników często przerasta oczekiwania. Obecna forma prowadzonych szkoleń nie ogranicza liczby uczestników w porównaniu do tradycyjnej. Przez trzy pierwsze miesiące tego roku odbyło się już 97 szkoleń.
Z tego, co się dowiedzieliśmy, taki sposób przekazywania wiedzy pozostanie na dłużej, bez względu na okres trwania stanu epidemii.
Najbliższe wydarzenia zaplanowane przez oddział ZUS w Białymstoku:
5 maja w godzinach 10.00 - 12.00, temat: obsługa zaświadczeń e-ZLA przez płatnika składek na platformie PUE ZUS;
13 maja w godzinach 10.00 - 12.00, temat: nabycie prawa do renty z tytułu niezdolności do pracy;
24 maja w godzinach 10.00 - 12.00; temat: zasady ustalania właściwego ustawodawstwa w zakresie zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej oraz poświadczania formularzy A1.
(Piotr Walczak / Foto: pexels. com)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie