Reklama

Zniżki dla młodzieży mogą pomóc gastronomii stanąć na nogi

19/06/2020 08:02

Młodzieżowy Sejmik Województwa Podlaskiego startują z akcją "#NaJEDZeni". Projekt zakłada wprowadzenie zniżek dla uczniów i studentów w lokalach gastronomicznych na terenie całego województwa. Podobne inicjatywy zostały podjęte w innych regionach Polski, teraz przyszła pora na nasz region. Radni chcą zachęcać przedsiębiorców, aby przyłączyli się do tej inicjatywy.

Jak przekonuje Dawid Zieliński, członek zespołu projektowego "#NaJEDZeni", głównym profitem, który zyskają przedsiębiorcy po włączeniu się do akcji, jest "Certyfikat Gastronomii Przyjaznej Młodzieży", wydawany przez Młodzieżowy Sejmik Województwa Podlaskiego.

Wierzymy, że taki certyfikat, oczywiście po włączeniu rabatów do lokali gastronomicznych, przyciągnie uczniów oraz studentów zamieszkujących województwo podlaskie do odwiedzania lokalnych miejsc związanych z gastronomią. Pamiętajmy, iż jest to bardzo dobra okazja na przyciągnięcie nowych odbiorców, którzy są obecnie niezwykle ważni w dobie pandemii koronawirusa. Naraziła ona przedsiębiorstwa na ogromne straty finansowe, a niektóre nawet na upadłość. Członkowie projektu zauważyli, że taka pomoc właścicielom ze strony młodzieży z terenu całego województwa może znacznie im pomóc stanąć na nogi po brutalnym czasie dla gospodarki krajowej. Zatem głównym celem naszej akcji jest zachęcenie do korzystania z usług danych lokali - wyjaśnia Dawid Zieliński.

Nasz rozmówca zgadza się, że dziś dla wielu firm oferowanie specjalnych rabatów może być problemem, ale stwierdza, że nie muszą one sięgać przecież 50 proc., a takie się zdarzają w przypadku np. dań specjalnych.

Nawet symboliczne 10 procent może pomóc właścicielom lokali w ponownym reaktywowaniu swoich działalności. Uczniowie oraz studenci są chętni do korzystania z usług gastronomicznych, a więc dzięki zniżkom jeszcze większa liczba młodych odbiorców z pewnością skorzysta z usług takich miejsc. W myśl  przysłowia: "Ziarnko do ziarnka, aż zbierze się miarka!". Proponowane przez nas zniżki mają na uwadze trudną sytuację gospodarczą i ich wysokość została według nas dostosowana do możliwości takich przedsiębiorstw - tłumaczy Zieliński.

Pomysł na akcję "#NaJEDZeni" wyniósł się z widocznej chęci młodzieży do poznania nowych oraz nieznanych im lokalnych lokali gastronomicznych, które zniechęcały ich np. przez  wysokie ceny oraz przez brak specjalnych rabatów dla tej grupy.

Szukaliśmy sposobu na pomoc branży gastronomicznej i jednocześnie uznaliśmy, że korzyść może być obustronna, przez co staraliśmy się połączyć przyjemne z pożytecznym. Według nas takie działania, które łączą, powinni podejmować prawdziwi społecznicy - podsumowuje Dawid Zieliński.

(Piotr Walczak)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do