Reklama

Ekologia z punktu widzenia uczniów

27/03/2013 09:00
Recykling, zdrowe odżywianie, świadome zakupy oraz inne zagadnienia będą przedmiotem „Eko Warsztatów”. Projekt, którego celem jest zwiększenie wrażliwości uczniów na ochronę środowiska już ruszył w białostockich szkołach ponadgimnazjalnych.

Akcja obejmuje trzy placówki oświatowe. Podopieczni Zespołu Szkół Elektrycznych, im. prof. Janusza Groszkowskiego będą realizować pomysł na "Ekologiczny Dom Elektryka". Młodzież z Zespołu Szkół Gastronomicznych zajmie się kwestią zdrowej żywności poprzez działanie „Ekologiczny Stół Gastronomika”.

Natomiast podopieczni Szkół Technicznych i Odzieżowych im. St. Staszica pogłębia swoją wiedzę odnośnie produkcji oraz recyklingu odzieży.

- Poprzez realizację szkoleń pragniemy zwiększać świadomość uczniów w zakresie wpływu oddziaływania człowieka na środowisko - mówi Izabela Pietruczuk, inicjatorka przedsięwzięcia - Celem Akcji jest także zwrócenie uwagi, w jaki sposób planować i oszczędzać energię.

Wydarzenie zostanie podsumowane podczas konferencji w Zespole Szkół Elektrycznych już 15 maja. W jej programie przewidziano min. degustację "zdrowego" hamburgera wytworzonego w gastronomiku.

Wypowiedzą się także eksperci z firm i instytucji zajmujących się ekologią. Spotkanie będzie okazją do zaprezentowania wyników prac przygotowanych przez uczniów w ramach warsztatów. Najlepsi zostaną nagrodzeni aparatami fotograficznymi, dyskami zewnętrznymi oraz innymi gadżetami. Całe przedsięwzięcie zostało sfinansowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.

Szczegółowe informacje na temat „Eko Warsztatów” pojawią się na stronach internetowych szkół już na początku kwietnia.

(kaer)
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Helena - niezalogowany 2013-03-27 09:32:35

    Oj...niektórym to przyda się zwiększenie wrażliwości na ochronę środowiska

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do