
Osoby, które pobierają świadczenia długoterminowe z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, muszą pamiętać o tym, aby na bieżąco informować urząd o zmianie adresu zamieszkania i numeru rachunku bankowego. Niedopełnienie tej formalności może mieć wpływ nie tylko na obieg informacji, ale także na wypłatę emerytury czy renty.
Każdą zmianę adresu, numeru rachunku bankowego emeryt, rencista czy pobierający inne świadczenie wypłacane przez ZUS, powinien zgłosić do Zakładu najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem płatności swojego świadczenia. Jeśli zrobi to z opóźnieniem, to może zdarzyć się, że emerytura czy renta zostanie zwrócona do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Wciąż zdarzają się osoby, które o tym obowiązku zapominają. Składają dyspozycję zmiany danych kilka dni przed datą wypłaty świadczenia i jednocześnie zamykają poprzedni rachunek bankowy. Przekazanie pieniędzy pod błędny adres czy na nieistniejący już numer konta powoduje, że emerytura bądź renta zostaje zwrócona do ZUS, a senior musi dłużej czekać na przekaz z poczty lub przelew bankowy.
By uniknąć takiej sytuacji, należy jak najszybciej poinformować ZUS o zmianie adresu, pod którym zamieszkujemy czy numeru rachunku bankowego, na który ma być przekazywana emerytura, renta lub inne świadczenie długoterminowe. Wskazanie prawidłowych i aktualnych danych ma duży wpływ nie tylko na obieg wiadomości, ale także na terminową wypłatę świadczenia.
Osoby mieszkające w Polsce zmianę danych adresowych, osobowych lub rachunku bankowego mogą złożyć na druku EZP. Formularz można dostarczyć osobiście do placówki ZUS, wysłać pocztą lub przekazać elektronicznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS.
(PW)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie