Reklama

Futro zabija. Możesz to powstrzymać

04/04/2013 18:00
Co roku na potrzeby przemysłu futrzarskiego w nieludzki sposób zabija się 2 mln psów i kotów. Kampania fundacji K-9 Angels ma na celu uświadomić konsumentów do jak okrutnego procederu przyczyniają się kupując tego typu garderobę.

Aby dotrzeć do jak największej ilości odbiorców założycielki organizacji postanowiły wystąpić w kontrowersyjnej sesji zdjęciowej własnego pomysłu. Trzy panie; prezenterka telewizyjna Anneka Tanaka-Svenska, modelka Victoria Eisermann i polska piosenkarka Pola Pospieszalska pozowały niemalże nago. Ich przerażone twarze i skóra pokryta czerwoną substancją, imitującą krew mają uświadomić odbiorców w jak okrutny sposób pozyskuje się surowce do produkcji czapek, rękawiczek bądź płaszczy. Szacuje się, że ok. 2 mln zwierząt jest brutalnie zabijanych na potrzeby tej branży.

Konsumenci często nie mają pojęcia w co się ubierają, ponieważ produkowane w krajach Dalekiego Wschodu wyroby oznacza się za pomocą sfałszowanych metek. Na całym świecie coraz więcej osób głośno sprzeciwia się zabijaniu psów czy kotów na potrzeby produkcji odzieży.

- Nie wiem, dlaczego kobiety jeszcze chcą nosić naturalne futra - dziwi się Ela. - Za każdym razem, kiedy je widzę, mam przed oczami martwe, obdarte ze skóry zwierzę. Dodatkowo, naturalne futra wydzielają pod wpływem wilgoci nieprzyjemny zapach, który się ciągnie za taką strojnisią na parę metrów.

Organizacja charytatywna K-9 Angels została założona w 2011 roku przez wspomniane wyżej bohaterki sesji zdjęciowej. Za główny cel jej wolontariusze postawili sobie pomoc w znalezieniu domu dla bezdomnych czworonogów. Fundacja sprzeciwia się również szeroko praktykowanej w Wietnamie oraz Tajlandii tradycji spożywania psów jako potraw regionalnych.

Instytucja może cieszyć się wsparciem takich gwiazd jak Simon Cowell, Bryan Adams, Simple Minds czy Julian Lennon.
W naszym kraju międzynarodową kampanię wspiera portal Psy.pl a także Fundacja Viva! Akcja dla Zwierząt.

Wszystkie informacje na temat działań prowadzonych w ramach projektu są dostępne na oficjalnej stronie internetowej organizacji.

(Karol Rutkowski)
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Marta - niezalogowany 2013-04-05 10:33:25

    Ta kampania powinna trafić do ludzi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Beti - niezalogowany 2013-04-05 08:35:35

    Zdjęcie jest kontrowersyjne i daje do myslenia :(

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do