Zdarza się, że bankomat nie wypłacił pieniędzy lub po zapłacie kartą transakcja nie doszła do skutku, a mimo to pieniądze zostały pobrane z konta. Środki nie przepadają i możesz je odzyskać.
Gdy bankomat nie wypłacił nam gotówki, w pierwszej kolejności powinniśmy skontaktować się z naszym bankiem i wszcząć postępowanie reklamacyjne. Jeśli otrzymamy decyzję odmowną, możemy spróbować rozwiązać spór polubownie.
- Bardzo pomocny jest Bankowy Arbitraż Konsumencki, czyli mediator. Mamy prawo skorzystać z niego w sytuacji, gdy roszczenie jest mniejsze niż 60 tys. zł – mówi serwisowi infoWire.pl Jarosław Kowalewski z Kancelarii Ostrowski i Wspólnicy.
Reklamację możemy złożyć również wtedy, kiedy próbujemy zapłacić w sklepie kartą płatniczą i dowiadujemy się, że transakcja się nie udała, ale pieniądze z naszego konta zostały pobrane.
- W tym przypadku decydującą rolę odgrywa materiał dowodowy. Dlatego należy zachować paragon oraz skontaktować się ze sklepem, w którym płatność była realizowana. Co więcej, ważne jest, żeby mieć świadka, który potwierdzi zdarzenie – mówi ekspert.
W przypadku niepowodzenia powyższych sposobów, aby odzyskać pieniądze, możemy skorzystać z fachowej pomocy prawnej i skierować sprawę do sądu powszechnego. Jest to jednak rozwiązanie bardziej kosztowne i czasochłonne.
(Źródło: infowire.pl/ oprac. M. Siewak/ Foto: Flickr.com/ markhillary)
Komentarze opinie